کرونا
معاون عملیاتی اورژانس ۱۱۵ استان مرکزی از انتقال ۵ مورد مثبت مبتلا به کرونا از حوزه علمیه خاتم الانبیا خبر داد
کد خبر: ۸۲۶۱۱۸
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۱ 25 February 2020

انتقال ۵ مورد مثبت مبتلا به کرونا از حوزه علمیه خاتم الانبیا اراک

ایران نژاد سه شنبه ششم اسفندماه در جلسه کمیته سلامت و پیشگیری از بیماری کرونا در شورای شهر اراک بیان کرد: موضوع ویروس کرونا بحث ترسناکی نیست، اما باید مراعات کرد. شب گذشته ۵ مورد مبتلا از حوزه علمیه خاتم الانبیا به مرکز درمانی منتقل شدند، ولی به دلیل رعایت نکات بهداشتی هیچ یک از عوامل اورژانس مبتلا نشده اند.

وی تصریح کرد: نقاطی در شهر ما وجود دارد که باید بررسی شود، دیشب که برای تخلیه حوزه علمیه خاتم الانبیا مراجعه کردیم، یک روحانی با خانواده در حال گشت در محوطه بودند، این رفتار‌ها برای شهر مشکل آفرین خواهد بود. این مرکز آموزشی به دلیل حضور دانشجویان خارجی باید کنترل شود. هر شب تعدادی از افراد از این مرکز آموزشی به مرکز درمانی منتقل می‌شدند. این شرایط برای سیستم بهداشت و درمان شهر قابل قبول نیست.

ایران نژاد با تاکید بر اینکه نقاط تجمعی مانند حوزه‌ها و پادگان‌ها باید به صورت جدی مدنظر قرار گیرند، گفت: اراک و شهر‌های اطراف صنعتی هستند، ما پالایشگاه و پتروشیمی را داریم که اگر همه گیری رخ دهد کنترل بیماری در آن‌ها کار ساده‌ای نیست، فکر می‌کنم باید تمهیدات خاص در نظر گرفته شود. تجهیزات پزشکی که به دیگر استان‌ها اختصاص می‌یابد قابل قیاس با استان مرکزی نیست، کمبود جدی نداریم، اما پیش بینی می‌کنیم تا خرداد و تیرماه باید خود را آماده نگه داریم.

وی اظهار کرد: در حال حاضر به پرسنل اورژانس تجهیزات حفاظت فردی داده شده است، اما این تجهیزات پس از انتقال یک بیمار مثبت به کرونا باید معدوم شود، در نتیجه باید بالاتر از این‌ها فکر کرد. برخی از استان‌ها امروز به صورت کانتینری از وزارتخانه تجهیزات دریافت می‌کنند و وضعیت تجهیزات استان مرکزی با آن‌ها قابل قیاس نیست.

معاون عملیاتی اورژانس ۱۱۵ استان مرکزی با بیان اینکه به نظر می‌رسد نتوانسته ایم به مسئولان کشوری بقبولانیم که درگیری با این بیماری در استان مرکزی فوق العاده است، گفت: آمار شاید در ظاهر کم باشد، اما تصاعدی در حال رشد است، اگر یک پزشک و پرستار در یک مجموعه درمانی مبتلا شود ممکن است دیگر ارکان بهداشت و درمان استان بترسند، اگر یک پرستار در بیمارستان آیت الله خوانساری مبتلا شود، به دلیل اینکه اغلب پرستاران خانم هستند، ممکن است شوهران آن‌ها اجازه حضور و ادامه فعالیت را به دلیل نبود تجهیزات به آن‌ها ندهند. باید واقعیت را به کشور منتقل کنیم.

وی اظهار کرد: برخی از شهر‌ها ارسال کالا‌های تولیدی مانند ماسک و تجهیزات فردی به سایر استان‌ها را ممنوع کرده اند، ولی در استان مرکزی چنین نیست و تولیدات در حال خروج از استان است. حتی اورژانس خرید برخی از اقلام بهداشتی از سایر استان‌ها را انجام داده بود و فاکتور صادر شده بود، ولی اجازه ارسال به استان را ندادند و گفتند، چون استان ما نیز درگیر ویروس است این تجهیزات باید در خود استان مصرف شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار