مقابله با کرونا؛
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی از شهروندان خواست برای مقابله با ویروس کرونا از حضور در اماکن عمومی و اجتماعات خودداری کنند
کد خبر: ۸۲۵۷۶۸
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۵ 24 February 2020

شهروندان از حضور در اماکن عمومی خودداری کنند

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی از شهروندان خواست برای مقابله با ویروس کرونا از حضور در اماکن عمومی و اجتماعات خودداری کنند.

دکتر جمالیان افزود: متاسفانه عده زیادی تعطیلی های این هفته مدارس و دانشگاه ها را به فرصتی برای مراجعه مراکز خرید و بازار تلقی کرده‌اند که این رویه به دلیل امکان گسترش بیماری، باید اصلاح شود.

وی ادامه داد: با وجود همه هشدارها و تعطیلی مراکز تجمع جمعیتی، خیابان‌های شهر اراک مملو از جمعیت و تردد است و مردم بی‌توجه به توصیه‌ها در فروشگاه‌های شلوغ تردد می‌کنند و بسیاری نیز بهداشت فردی را نادیده می‌گیرند.

جمالیان همچنین گفت: تجهیزات تشخیصی کرونا ویروس در استان مرکزی مستقر است و تاکنون ۳۵ نمونه آزمایشگاهی از بیماران مشکوک گرفته شده پنج مورد آن به ترتیب یک مورد اراک،  ۲ مورد دلیجان ، یک مورد محلات و  یک مورد در آشتیان مثبت بوده است. 

وی همچنین از تصمیمات جدید درخصوص اماکن متبرکه، پمپ های بنزین و مصرف قلیان در استان مرکزی خبر داد و گفت: بقاع متبرکه در سراسر استان مرکزی با محدودیت ورود زائران تا پایان هفته مواجه خواهند شد و تا اطلاع ثانوی عرضه قلیان در کلیه سفره خانه، کافه ها و... اکیدا ممنوع می باشد. در صورت مشاهده با مالکان واحدهای صنفی برخورد خواهد شد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی افزود: جایگاه های‌ بنزین و سوخت گاز(سی ان جی و مایع) از دستکش یکبار مصرف جهت سوختگیری رانندگان اقدام کنند و یا سوخت گیری توسط اپراتور جایگاه انجام شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار