مدیرکل مدیریت بحران استانداری استان مرکزی از آماده‌باش ۱۰۰ درصدی دستگاه‌های امدادی و مدیریت بحران استان در زمینه بارندگی چند روز اخیر خبر داد
کد خبر: ۸۲۵۷۶۴
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۱ 24 February 2020

آمادگی تمام دستگاه‌های امدادی استان مرکزی/وضعیت سدها رصد می‌شود

حمیدرضا غیاثی اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی سازمان هواشناسی مبنی بر ورود سامانه بارشی به کشور و همچنین استان مرکزی بخشنامه‌ای به اعضای ستاد پیشگیری، هماهنگی و عملیات مدیریت بحران استان، فرمانداران و شهرداران ابلاغ شد.

وی بیان کرد: همه دستگاه‌های امدادی از جمله هلال احمر، اورژانس و راهداری آماده‌باش ۱۰۰ درصدی دارند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری استان مرکزی خاطرنشان کرد: دستورالعملی به جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و آب منطقه‌ای استان ابلاغ شد تا سدها را بررسی کنند و به صورت دیده‌بان ۷۲ ساعته آخرین وضعیت سدها را گزارش دهند تا در صورت احتمال سرریز اقدامات لازم انجام شود.
غیاثی گفت: تمام ۳۴ شهردار در سطح استان آماده‌باش هستند و اقدامات لازم برای بررسی رودخانه‌ها و مسیل‌های داخل و خارج شهر انجام دادند که نخاله‌ یا زباله‌ احتمالی را پاکسازی و لایه‌روبی کنند.
وی ادامه داد: مناطق خطرپذیر رودخانه‌ها شناسایی و اقدامات لازم در این زمینه برای جلوگیری از خطرات احتمالی در دستور کار است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری استان مرکزی با اشاره به آمادگی تمام اعضای ستاد مدیریت بحران خاطرنشان کرد: به شهروندان توصیه می‌شود از سفرهای غیرضروری خودداری کرده و در صورت سفر از تجهیزات زمستانی و سیستم گرمایشی خودروها اطمینان پیدا کنند.
غیاثی گفت: شهروندان از تردد در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کرده و دامداران نیز از چراندن دام‌ها در این مناطق جلوگیری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار