مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان مرکزی:
مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان مرکزی گفت: دوره کمون بیماری کرونا در صورت ابتلا ۲ تا ۱۴ روز است
کد خبر: ۸۲۵۴۶۰
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۷ 23 February 2020
منصوری مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان مرکزی گفت: دوره کمون بیماری کرونا یعنی از زمانی که ویروس وارد بدن شده تا زمانی که علائم ظاهر شود ۲ تا ۱۴ روز است.

منصوری افزود: این دوره‌ها در بعضی از افراد ممکن است ۲ روز طول بکشد و در بعضی از افراد ممکن است ۴ یا ۵ روز باشد و در بعضی از افراد ممکن بعد از دوره کامل ۱۴ روز علائم بیماری ظاهر شود که بیشترین زمان ۱۴ روز است و اگر فردی از زمان مشکوک بودن به کرونا ۱۴ روز را بدون علائم سپری کند مبتلا نیست.

او اضافه کرد: کسانی که مشکوکند یا درتماس با بیماران هستند یا در خانواده آن‌ها یک فرد مبتلا بوده یا هست مرکز بهداشت تلفن آن‌ها را می‌گیرد، پیگیری میشوند و مراجعه می‌کنند و به آن‌ها آموزش‌های لازم داده می‌شود.

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان مرکزی بیان کرد: این افراد یا خودشان تماس می‌گیرند و یا مراکز بهداشتی با آن تماس می‌گیرد و این پیگیری به مدت ۱۴ روز اجرا میشود.

او ادامه داد: در طی این ۱۴ روز اگر چنانچه علائم بیماری کرونا ظاهر شود افراد به بیمارستان معرفی می‌شوند، آزمایش‌های لازم صورت می‌گیرد و تحت درمان قرار می‌گیرند و اگر طی این ۱۴ روز علائم ظاهر نشد یعنی اینکه فرد بیمار نیست و دیگر مشکلی ایجاد نمی‌کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار