سردار کریمی:
فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: کسی که در انتخابات میلیاردی خرج می‌کند و زندگی عجیب و غریبی دارد مطئمنا قابل اعتماد نیست، حتی اگر آدم خوبی هم باشد، مردم را درک نمی‌کند
کد خبر: ۸۲۳۵۸۴
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۵ 17 February 2020

کسی که میلیاردی برای انتخابات هزینه می کند قابل اعتماد نیست

سردار محسن کریمی گفت: مردم سالاری دینی را یکی از دستاورد‌های انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: انتخابات نماد مردم سالاری دینی است، یعنی اینکه حق انتخاب با مردم است و آن‌ها هستند که در نهایت سرنوشت کشور خود را مشخص می‌کنند. به جرأت می‌توان گفت: اولین انقلابی که پس از پیروزی، قانون اساسی خود را تدوین کرد و به رای مردم گذاشت، جمهوری اسلامی ایران بود.


وی افزود: در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران این حق به مردم داده شده است تا در هر دوره‌ای بتوانند رئیس جمهورشان، نمایندگان مجلس، شورای شهر و استان و مجلس خبرگان کشور را انتخاب کنند. اگرچه مشروعیت رهبری از خداست، اما در واقع مردم با انتخاب اعضای منتخب خود در مجلس خبرگان، رهبر را هم خود به طور غیر مستقیم انتخاب می‌کنند و به او مقبولیت مردمی می‌بخشند.


سردار کریمی بر لزوم استمرار مردم سالاری دینی در کشور تاکید کرد و گفت: شاخص‌های انتخاب درست را مقام معظم رهبری در سخنان خود مطرح کرده اند؛ لذا انتخاب صحیح بسیار حائز اهمیت است. ممکن است عده‌ای قبل از اینکه رئیس جمهور یا نماینده مجلس شوند، شاخص‌های درست را در خود داشته باشند، اما به محض اینکه به مقامی می‌رسند، دیگر همانند گذشته رفتار نکنند. در این موارد مردم مسئولیت خود را به خوبی انجام داده اند و تنها این فرد است که باید بهای عملکرد خود را بپردازد.


فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی خاطر نشان کرد: خوشبختانه مردم ما از استبداد رژیم پهلوی رهایی یافته اند و اکنون خودشان می‌توانند با استقلال کامل برای کشورشان تصمیم گیری کنند. رأی دادن را نباید امری کم ارزش قلمداد کرد، چرا که انقلاب اسلامی ایران از گذشته تاکنون دستاورد‌های بسیاری داشته است و اشکالاتی هم که وجود دارد باید رفع شود.


وی شرکت در انتخابات، راهپیمایی ۲۲ بهمن، راهپیمایی روز قدس و... را یک رفراندوم عمومی عنوان کرد و افزود: در بسیاری از کشور‌ها میزان مشارکت مردم در انتخابات زیر ۴۰ درصد است، اما مردم کشور ما به طور میانگین حدود ۶۴ درصد در انتخابات حضور داشته اند و گا‌ها این میزان به بالای ۷۰ درصد هم رسیده است که این آمار بالا نشان دهنده اقتدار نظام است و اگر اشکالی در جایی هم وجود دارد نباید ارزش‌ها و دستاوردهایمان را فدای این اشکالات کنیم.


سردار کریمی اقتدار، استقلال و امنیت موجود را از دستاور‌های دیگر انقلاب اسلامی ایران عنوان کرد و گفت: این دستاورد‌ها نباید تضعیف شوند و اتفاقا باید با شرکت در انتخابات و راهپیمایی‌های کشور سعی کرد تا مشکلات و ایرادات موجود را سریع‌تر حل کرد.

وی اظهار کرد: توانستن نقطه قوت مردم کشورمان بوده است که از ابتدای انقلاب اسلامی تا کنون به خوبی آن را به اثبات رسانده اند.

وی با اشاره به شاخص‌های صحیح انتخاب، بیان کرد: دو نوع آگاهی در امر انتخابات وجود دارد؛ گاهی خود فرد نسبت به شخص کاندیدا آگاهی کامل دارد و بر این اساس فرد مورد نظر را انتخاب می‌کند، اما بعضی مواقع شخص رأی دهنده هیچ شناختی نسبت به کاندیدا‌ها ندارد و اینجاست که باید بر اساس عقل و شرع و عرف با افراد قابل اعتماد، جهادی و فعال مشورت کند.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با بیان اینکه برپایی عدالت همگانی از شعار‌های اساسی و اصلی انقلاب اسلامی، تاکید کرد: کسی می‌تواند این عدالت را در جامعه برقرار کند که خود ساده زیست و مردمی باشد و درد مردم را به خوبی متوجه شود. کسی که در انتخابات میلیاردی خرج می‌کند و زندگی عجیب و غریبی دارد مطئمنا قابل اعتماد نیست و حتی اگر آدم خوبی هم باشد، مردم را درک نمی‌کند.

سردار کریمی رعایت وفاداری و پایبندی کامل به ارزش‌های انقلاب اسلامی را یکی از شاخصه‌های اصلی در انتخاب فرد صحیح در انتخابات دانست و بیان کرد: مردم در انتخابشان باید افرادی که وابستگی باندی، جناحی و گروهی دارند را کنار بگذارند و به سمت افرادی حرکت کنند که دارای روحیه جهادی و انقلابی هستند و به ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران پایبندی کامل دارند.

وی اظهار کرد: نماینده مجلس باید به درون جامعه و توانمندی‌های مردم و کشور نگاه عمیق داشته باشد و نگاه‌های غربی را کنار بگذارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار