جلالی نامزد یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی:
محمد جلالی نامزد نهایی جبهه مردمی حامیان انقلاب اسلامی در شهرستان دلیجان و محلات گفت: ریشه بخشی از مشکلات اجرایی و برنامه ریزی کشور به این موضوع مرتبط است که برخی از تندروهای طیف های سیاسی اجازه برنامه ریزی مناسب به مدیران اجرایی و نمایندگان مجلس را نمی دهند.
کد خبر: ۸۲۳۴۳۳
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۵ 16 February 2020

 تندروهای سیاسی به مدیران اجرایی اجازه برنامه ریزی مناسب را نمی دهند/ حذف حاشیه ها و جلوگیری از سیاست زدگی از وظایف نمایندگان مجلس است 

وی در گفتگوی اختصاصی با تابناک مرکزی، با بیان اینکه به اعتقاد بنده در کشور و به ویژه در استان مرکزی و در حوزه انتخابیه محلات و دلیجان باید حاشیه ها از این منطقه گرفته شود، افزود: اعتقاد دارم جناح ها و طیف های مختلف سیاسی با یک تقسیم بندی اشتباه جامعه را دو قطبی کرده اند.

وی با بیان اینکه متاسفانه برخی از تندروها در این طیف ها و جناح های سیاسی راضی هستند کشور نابود شود تا بگویند رقیب ما عامل آن بوده است، یادآور شد: باید حاشیه ها از فعالیت های اجرایی و برنامه ریزی گرفته شود.

جلالی همچنین به این نکته اشاره کرد که نماینده مجلس باید فهم و درک سیاسی ، اجتماعی ، فرهنگی و برنامه ریزی داشته باشد.

وی ادامه داد: درصورتی که نمایندگان مجلس به سیاست زدگی روی آورند، دیگر نمی توانند برنامه های اجرایی مناسب و مدون و درستی داشته باشند.

وی با بیان اینکه متاسفانه استان مرکزی بیشتر از متوسط و معدل سایر استان ها در ارتباطات گرفتار شده است، اضافه کرد: شهرستان دلیجان و محلات به ویژه دلیجان بیشتر از متوسط استان مرکزی به این حاشیه ها گرفتار شده و یکی از کارهای نماینده مجلس این است که حاشیه ها را حذف کند و گرفتار حاشیه های سیاست زدگی نشود.

جلالی با اشاره به اینکه این مهم به معنای این نیست که نماینده مجلس اهل سیاست نباشد. چرا که بخشی از کار نماینده مجلس سیاست است. امر قانونگذاری و نظارت بر اجرای قانون شاه بیت فعالیت های مجلس و نمایندگان مجلس است.

وی با اشاره به اینکه برخی از طرح های اجرایی و درخواست های مردم را نمایندگان پیگیری می کنند، افزود: این مهم تا حد و اندازه ای که به فعالیت های اصلی نمایندگان مجلس لطمه وارد نکند به نظر بنده اشکال ندارد.

وی با بیان اینکه نمایندگان مجلس باید با یکدیگر وفاق و همدلی داشته باشند و برای تنظیم طرح ها و یا تصویب لوایح و طرح ها با همدلی و به دور از سیاست زدگی رفتار کنند، یادآورشد: درصورتی که نمایندگان به دور از سیاست زدگی رفتار کنند، می توانند بیش از گذشته موفق باشند.

تندروهای سیاسی به مدیران اجرایی اجازه برنامه ریزی مناسب را نمی دهند/ حذف حاشیه ها و جلوگیری از سیاست زدگی از وظایف نمایندگان مجلس است 

جلالی با بیان اینکه بخشی از فرهیختگان کشور متعلق به استان مرکزی است، اضافه کرد: متاسفانه یکی از معضلات و مشکلاتی که در استان مرکزی دیده می شود این است که از منابع انسانی آن گونه که باید و شایسته است استفاده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه چینش منابع انسانی مناسب نیست و بخشی از این منابع هدر می رود اظهارداشت: در صورتی که نمایندگان استان بدون دخالت در کار اجرایی این روش را داشته باشند و بیشتر نظارت کنند این مشکل رفع خواهد شد.

وی با بیان اینکه متاسفانه منابع انسانی عمومی و دولتی گرفتار حاشیه ها شده اند گفت:

بخشی از منابع انسانی دولتی و دستگاه های عمومی، بی انگیزه و جرات و جسارت خلاقیت و نوآوری و مدیریت درست و مناسب یا مدیریت جهادی را ندارند.

جلالی با بیان اینکه بنده اعتقاد دارم دستگاه های نظارتی باید نظارت مناسب داشته باشند افزود: در گذشته برخی از گرفتاری ها و اتفاقاتی که در کلان کشور و در استان مرکزی رخ داده به دلیل کوتاهی سیستم‌های نظارتی بوده است.

وی با اشاره به ضرورت اصلاح فرایندها یادآور شد: یکی از مباحثی که مورد تاکید اینجانب است اصلاح فرایندهاست که در این زمینه دولت موفق نبوده و نمایندگان مجلس هم بستر سازی مناسبی نداشته اند.

نامزد یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در برخی از بخش ها قوانین و مقرراتی وضع شده اما اجرا نمی شود افزود:

در برخی از حوزه ها نیز نیاز به وضع یا اصلاح قوانین و مقررات است. برای مثال در حوزه انتخابات، قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و بررسی‌ صلاحیت کاندیداهای نمایندگان مجلس مورد اشاره است که به علت تعلل در وضع قانون بارها از سوی سخنگوی شورای نگهبان مورد نقد قرار گرفته است.

جلالی با اشاره به اینکه در برخی موارد  قوانین و مقررات باید اصلاح ویا قانون وضع شود اظهارداشت: قانون  کمک به ازدواج جوانان به هیچ عنوان اجرا نشده وبسیاری از افراد از وجود چنین قانونی بی خبر هستند با وجود اینکه براساس این قانون تمام امکانات شهرها و نهاد های عمومی و دولتی باید برای بستر سازی ازدواج جوانان و کمک به آنها بکار گرفته شود اما متاسفانه به دلیل عدم نظارت  این قانون اجرا نمی شود.

وی با اشاره به اینکه دراین زمینه یا باید قانون را اصلاح کنیم یا اینکه عذرخواهی کنیم گفت: باید وجود چنین قانونی رابه جوانان یاد آوری کنیم ودر صورت وجود مشکلی برای اجرا این قانون که شامل نبود منابع ویا مدیریت لایق برای اجرای این قانون را متذکر شویم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار