فرماندار اراک:
فرماندار اراک گفت: ۳۱۴ شعبه در سطح این شهرستان برای برگزاری مراسم انتخابات دایر می شود که از این تعداد یک شعبه به ارامنه اختصاص دارد.
کد خبر: ۸۲۱۸۴۱
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۳ 10 February 2020

۳۱۴ شعبه برای برگزاری انتخابات در اراک دایر می شود

به گزارش تابناک مرکزی، حسین بختیاری در نشست توجیهی هیئت اجرایی بازرسی نظارت دادستان اراک با کاندیداهای نمایندگی مجلس دوره یازدهم با بیان اینکه شهرستان های اراک خنداب و کمیجان در یک مرکز حوزه دارند که شهر مرکز استان یا همان اراک است افزود: در این مرکز فرماندار و هیئت اجرایی مسئولیت خود را تفویض و به نمایندگان خود در دو شهرستان خنداب و کمیجان به فرماندار و مسئولیت اجرایی آن شهرستان واگذار می کنند.


وی با بیان اینکه تا این لحظه ۷۱ نامزد در این حوزه تایید صلاحیت شده است و در حال آماده شدن برای رقابت سالم و قانونمند هستند یاد آورشد: در چهارشنبه۲۳ بهمن ماه در شهرستان های اراک خنداب و کمیجان یک آگهی منتشر می شود و در اقصا نقاط شهر در معرض دید همگان قرار می گیرد و در آن آگهی نام شعبات اطلاع رسانی می شود.


وی آغاز تبلیغات انتخاباتی نامزدها را از ابتدایی ترین دقایق بامداد روز پنجشنبه ۲۴ بهمن و ۲۴ ساعت قبل از شروع ساعت انتخابات اعلام کرد وگفت: ساعت آغاز انتخابات هشت صبح روز دوم اسفند است و نامزدها از ساعت ۸ صبح روز یکم اسفند به بعد اجازه تبلیغات ندارند و وتبلیغات در این ساعت ممنوع و خلاف قانون است.


وی با بیان اینکه براساس قانون به تعداد مناطق شهرداری نامزدها می‌توانند ستاد انتخاباتی داشته باشند افزود: در شهرستان اراک چون دارای ۵ منطقه هستیم نامزدها می توانند در هر منطقه یک ستاد داشته باشند البته با توجه به تفکیک ستاد بانوان و آقایان در مجموعه در هر منطقه می توانند دو ستاد داشته باشند همچنین در مرکز بخش ها هم میتوانند یک ستاد داشته باشند.
بختیاری با بیان اینکه در شهر داودآباد نامزدها می توانند یک ستاد داشته باشند یاد آورشد: در ساروق بعلت اینکه مرکز بخش و یک شهرستان است می تواند یک ستاد داشته باشد.
وی با بیان اینکه نامزدها باید در هر ستاد یک فرد را به عنوان مسئول ستاد در آن منطقه به صورت کتبی معرفی کنند گفت: نامزدها باید در مورد اقلام تبلیغاتی مواردی که به صورت قانونی اعلام شده را رعایت کنند.
بختیاری ادامه داد: اندازه بروشور و کاتالوگ ۱۰ در ۱۵ باید باشد و تراکت هایی که با ابعاد ۲۰ در ۱۵ تهیه می شود نباید دارای عکس با ابعاد بیشتر از ۱۰ در ۱۵ باشد. همچنین بنرهای تبلیغاتی مقابل استاد نباید بزرگتر از ۵۰ در ۷۰ سانتیمتر باشد.


وی استفاده از بلندگو و ابزارهای تولید صدا در بیرون از ستاد ها به گونه ای که باعث ایجاد مزاحمت برای دیگران شود قابل پیگیری قضایی است گفت: در مورد اعلام حمایت توسط گروه ها و افراد باید به صورت مکتوب این حمایت اعلام شود و نامزدها هم باید این موضوع را به ستاد اجرایی اعلام و در پایین اقلام تبلیغاتی می‌توانند این موارد را قید کنند.
وی با بیان اینکه شخصیت هایی که دارای مسئولیت هستند نمی توانند باعنوان مسئولیت خود از نامزدها حمایت کنند افزود: این اقدام قانونی نیست و در موردی که نمایندگان نامزدها در شعبات اخذ رای با توجه به اینکه در اراک دو نامزد برای تصدی پست نمایندگی وجود دارد به ازای هر دو صندوق یک نفر نماینده میتواند در شعبات اخذ رای حضور داشته باشد یعنی ۱۵۶ نماینده تنها در سطح شهرستان اراک برای یک نامزد می‌تواند در محل اخذ رای حضور داشته باشد.
وی ادامه داد: در خنداب و کمیجان هم به صورت جداگانه توسط فرمانداران شهرستان ها به اطلاع نامزدها خواهد رسید.
فرماندار اراک با بیان اینکه نامزدها باید نمایندگان خود در شعب اخذ رای را به همراه یک قطعه عکس و فتوکپی شناسنامه به هیئت نظارت شهرستان اراک معرفی کنند تا برای آنها کارت صادر شود اظهارداشت: نامزدها می توانند این اقدام را تا ۲۴ ساعت قبل از آغاز فرآیند اخذ رای انجام دهند.
وی افزود: فرد معرفی شده به عنوان نماینده نامزد در شعبه که معرفی می‌شود می‌تواند حضور داشته باشد و امکان تردد در دو شعبه را نخواهد داشت زیرا شماره شعبه اخذ رای در کارت نماینده نامزد درج می شود.
بختیاری با بیان اینکه نمایندگان نامزدها می توانند از ابتدای فرایند آغاز اخذ رای در شعبه حضور داشته باشند و در جریان نحوه اجرای و چگونگی انجام تا پایان فرایند اخذ رای و شمارش قرار گیرند گفت: در صورتی که شخصی در مدت تعیین شده مرتکب خطایی و ممانعت از ورود برای رای دادن شود، نمایندگان نامزدها می توانند به نماینده فرماندار که مسئول اجرایی شعبه است مراجعه و اعتراض خود را اعلام کنند.
وی افزود: نمایندگان نامزدها در شعبات اخذ رای در جایگاهی که توسط نماینده فرماندار تعیین می‌شود مستقر می شوند و در آنجا می توانند به تمام شعبه مسلط باشند و اگر این مکان مناسب نبود می توانند به نماینده فرماندار اعتراض کنند.

۳۱۴ شعبه برای برگزاری انتخابات در اراک دایر می شود۳۱۴ شعبه برای برگزاری انتخابات در اراک دایر می شود

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار