همزمان با دهه فجر انجام شد:
شهردار اراک از بهره برداری از ۴۱ طرح عمرانی، فرهنگی و خدماتی این شهرداری با ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار همزمان با ایام الله دهه فجر خبر داد.
کد خبر: ۸۲۰۲۵۹
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۰ 04 February 2020

بهره برداری از ۴۱ طرح عمرانی، فرهنگی و خدماتی شهرداری اراک

به گزارش تابناک مرکزی، محمدکریم شفیعی در مراسم آغاز تکمیل مجتمع تجاری و پارکینگ طبقاتی اراک ،آغاز نصب و راه اندازی عرشه فوق سنگین پل شهید صیدی، تقاطع میدان امام(ره)، تقاطع میدان مقاومت، جشنواره داستان کوتاه طنز و جشنواره دست سازه‌های دور ریختنی را از طرح‌های عمرانی، فرهنگی و خدمانی شهرداری اراک در دهه فجر اعلام کرد وافزود: شهرداری اراک ساختمان آیت الله محسنی عراقی را خریداری کرده و قرار است به عنوان موزه اسناد تاریخی اراک مورد بهره‌برداری قرار گیرد.
وی با بیان اینکه در ۱۳ اسفند امسال جشن یکصد سالگی اراک در ساختمان ایت الله محسنی عراقی برگزار می‌شود یاد آورشد: برای تکمیل مجتمع تجاری و پارکینگ طبقاتی اراک ۸۲۵ میلیارد ریال اعتبار توسط جهاد نصر استانی پیش‌بینی شده و قرار است در هشت طبقه با ظرفیت ۳۲۰ خودرو و ۲۷۰ واحد تجاری در مدت زمان ۲۴ ماه ساخته ‌شود.
وی با اشاره به شروع این پروژه از سال 93 افزود: پروژه آفتاب در هشت طبقه طراحی که چهار طبقه تجاری، سه طبقه پارکینگ و یک طبقه فرهنگی تفریحی در نظر گرفته شده است.
وی گفت: براساس برآوردهای انجام شده عملیات تکمیلی این طرح در قرارداد 24 ماهه تنظیم و پیش بینی می شود در سال 1401 این مجتمع به بهره برداری برسد.
وی با بیان اینکه عملیات نصب و راه‌اندازی عرشه پل شهید صیدی با همکاری شرکت آذرآب اراک انجام می‌شود گفت: برای تکمیل این پل ۱۳ میلیارد تومان اعتبار نیاز است
شفیعی ارزش این پروژه را ۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد وافزود: این طرح تا پایان سال جاری همراه با پروژه تقاطع غیر همسطح علم الهدی افتتاح و بهره‌برداری می رسد.
وی با بیان اینکه قرار بود افتتاح پروژه علم‌الهدی در دهه فجر انقلاب اسلامی انجام شود اظهار داشت: به دلیل مواجه شدن با فصل سرد ترجیح دادیم این پل کاملا به صورت فنی اجرایی و بهره برداری از آن به پایان سال موکول شود.

لازم به ذکر است پروژه آفتاب سال 93 شروع و تا سال 96 عملیات اجرایی ادامه یافت، از سال 96 تا سال 98 عملیات متوقف و در مرحله بعد با پیگیری های انجام شده ادامه تکمیل پروژه به شرکت جهادنصر واگذار شد.

بهره برداری از ۴۱ طرح عمرانی، فرهنگی و خدماتی شهرداری اراک

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار