فرمانده پیشین تیپ مهندسی 42 قدر استان مرکز‌ی:
فرمانده پیشین تیپ مهندسی ۴۲ قدر استان مرکزی گفت: موفقیت فعالیت های فرهنگی به رشد وتوسعه فعالیت های اقتصادی بستگی دارد.
کد خبر: ۸۱۹۹۶۱
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۳ 03 February 2020

مصطفی افشار رزمنده وجانباز هشت سال دفاع مقدس واز پیشکسوتان جهاد وشهادت در گفتگو با تابناک مرکزی افزود: باید در زمینه اقتصادی پویایی بیشتری داشته باشیم تا در زمینه فرهنگی هم ایده ها وسخنان ما خواهان بیشتری داشته باشد.


وی ، تفاوت انقلاب اسلامی با سایر انقلاب ها را بر اساس ایدئولوژی آن دانست وگفت: انقلاب هایی مانند انقلاب کبیر فرانسه ، انقلاب روسیه و انقلاب چین بیشتر موارد مورد نظر آنها از نظر شعار ها، برنامه ها و اهداف براساس مادیات ایجاد شده بود و رهبری آنها هم بیشتر بر اساس شخصیت های ملی وانقلابی که رویکرد های دینی نداشتند وبیشتر افکار آنها ملی واجتماعی بود.
وی با بیان اینکه تفاوت انقلاب اسلامی با سایر انقلاب ها بر اساس دین محوری آن است یاد آورشد:

مولفه دین محور بودن انقلاب اسلامی این مزیت را دارد که یک مسئول اگر یک مسئول دینی و معتقدی باشد مسئولیت ها را برای خود یک تعهد می‌داند و به تبع آن مردم هم حفاظت و حراست از انقلاب را برای خود یک تعهد می دانند.
وی با بیان اینکه در رژیم گذشته شعار هایی که بر علیه آن ها داده می شد، برگرفته از متن خواسته های دین بود اضافه کرد: این شعارها بر محور عدالت و رسیدگی به محرومان و براساس آیات قرآنی بود.

 وی ادامه داد: در زمینه ی حمایت از محرومان و مبارزه با طاغوت هم شعارها، اهداف و برنامه ها از همان ابتدای انقلاب در زمینه ی اهداف دینی قرار داشت و این تفاوت عمده انقلاب اسلامی با سایر انقلاب ها ست.

‌باید در زمینه اقتصادی پویایی بیشتری داشته باشیم/ موفقیت فعالیت های فرهنگی در گرو رشد وتوسعه اقتصادی است

افشار با بیان اینکه یک انقلاب از لحاظ پایداری و ماندگاری باید در زمینه اهداف وشعارها ومسیر خود حرکت کند گفت:

انقلاب هایی که به بیراه کشیده می شوند و از مسیر خود خارج می‌شوند به این دلیل است که یا انحراف در رهبران آنها ایجاد می شود یا اینکه توان این را ندارند که شعارهای انقلاب خود را تحقق بخشند و این به خاطر آن است که رهبران این انقلاب بخاطر گذشت زمان یافرصت هایی که دراختیارشان است از آرمانهای انقلاب دور می شوند اما در انقلاب اسلامی مهمترین خصیصه ای که باعث شد این انقلاب از اهداف خود فاصله نگیرد و توانست از پویایی برخوردار باشد و هم اینک با گذشت چهل سال همچنان موفق باقی مانده است تنها به دلیل ولایی بودن انقلاب است.


وی با بیان اینکه رهبری که در رأس انقلاب قرار دارد بر اساس آرمان های دینی از آن دفاع می کند افزود:در زمان حیات امام راحل همچنین در دوره رهبری مقام معظم رهبری این مهم مورد توجه قرار داشته است.


فرمانده پیشین تیپ مهندسی ۴۲ قدر استان مرکزی با بیان اینکه دشمنان انقلاب اسلامی هم اذعان دارند که رهبر انقلاب اسلامی از برجسته‌ترین رهبران از نظر درک و موضع گیری های سیاسی و هم از منظر انقلابی بودند و ساده زیستی و مردمی بودن همچنان این صفت ها را دارد یاد آورشد: این صفتهایی که در میان رهبران انقلاب اسلامی وجود دارد سبب می شود که مردم با دیدن رهبران همچنان به انقلاب پایبند باشند.
وی با بیان اینکه ویژگی دیگر این است که این انقلاب کاملا مردمی است و مردم در آن سهیم هستند گفت: در هر کوچه و خانه‌ای که نگاه کنید افرادی برای این انقلاب جان خود را فدا کرده اند و شهید داده اند و انقلاب را از آن خود می‌دانند و مردم تلاش می کنند انقلاب را حفظ کنند به همین دلیل با وجود فشارهایی که وارد می شود ، حضور مردم از یک سو و ویژگی‌های رهبر از سوی دیگر باعث شده همه توطئه هایی که تاکنون بر علیه این انقلاب انجام شده نقش بر آب شود و انقلاب اسلامی چهل سال را با موفقیت پشت سربگذارد وچهل سال آینده را با درخشش وکوشش بیشتر در زمینه نائل شدن به اهداف خود پیش رود.

 

دکتر افشار رزمنده وجانباز هشت سال دفاع مقدس واز پیشکسوتان جهاد وشهادت با اشاره به تحقق اهداف انقلاب در سطح منطقه گفت: باید در زمینه های مختلف در باره این مهم کار کنیم و یکی از این زمینه ها امنیتی و نظامی است.

‌باید در زمینه اقتصادی پویایی بیشتری داشته باشیم/ موفقیت فعالیت های فرهنگی در گرو رشد وتوسعه اقتصادی است
وی با اشاره به پیشرفت های انقلاب اسلامی درعرصه نظامی، علمی، دفاعی امنیتی اظهارداشت:انقلاب اسلامی در این زمینه ها پیشرفت های بسیار خوبی داشته است که هم توانسته کشور خود را حفظ کند و هم توانسته جنگ هشت ساله را با موفقیت پشت سر بگذارد و دراین زمینه برای سایر کشورها الگو قرار گیرد.
وی با بیان اینکه کشورهایی که از استعمار زدگی وچپاول کشورهای بزرگ دنیا به ستوه آمده‌اند وراضی نیستند اموال کشورشان به غارت رود، اینها از جمهوری اسلامی الگو میگیرند افزود:

نهضت های اسلامی وآزادیخواه دراین زمینه ایران اسلامی را الگوی خود قرار داده اند.


افشار با اشاره به مشکلات اقتصادی ومعیشتی مردم گفت: با وجود اینکه در زمینه عمرانی وآبادانی در این چهل سال اقدامات بزرگی در روستاها انجام شده است که اگر بخواهیم به ارقام بیان کنیم نسبت به ۵۰سال رژیم گذشته، ده ها برابر بیشتر است اما متاسفانه در زمینه اقتصادی ودر حوزه معیشتی مردم کوتاهی های انجام شده که مربوط به چند سال اخیر است که برخی از مسئولان متاسفانه از مولفه مردمی بودن فاصله گرفته اند و با استفاده از روش مدیریتی مدل تکنوکراتی که بیشتر تلاش میکنند مدیران را آزاد بگذارند و این آزاد بودن مدیران بویژه مدیران اقتصادی وقسمت های فنی و دولتی موجب سوء استفاده ها وهدر رفت منابع شده است.
افشار بااشاره به فعالیت های فرهنگی ، اقدامات وابتکارات جمهوری اسلامی افزود:
در زمینه‌های فرهنگی فعالیت های بسیاری انجام داده ایم از جمله اقدامات و ابتکاراتی که جمهوری اسلامی در منطقه داشته و برای سایر کشورهای الگو شده راهپیمایی اربعین و روز جهانی قدس که توانسته است برابر رژیم صهیونیستی یک سد محکمی ایجاد کند و هر سال که میگذرد مردم بیشتر به سمت آن تمایل داشته باشند.

وی اضافه کرد: علت اصلی دشمنی آمریکا و اروپا با ایران اسلامی در این موضوع است که جمهوری اسلامی منافع نامشروع آنها را که چپاول کشورهاست بخطر انداخته است.
وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ابتدا در کشور ایران پای آنها را قطع کرد، یاد آورشد: آنها در رژیم گذشته در کشورما اختیار دار همه چیز بودند و دولت تحت اختیار آنها بود.
فرمانده پیشین تیپ مهندسی ۴۲ قدر استان مرکزی اظهارداشت: متاسفانه امروز به دلیل برخی بی توجهی ها وگذشت ۴۰سال از انقلاب وکم کاری رسانه ها بدون اینکه اشاره ای شود که ایران در رژیم گذشته ایران چه وضعیتی داشته و هم اینک در چه جایگاهی قرار دارد، بعضی وقتها درفضای مجازی مطالبی گفته می شود که میخواهند رژیم گذشته را بزرگ نمایی کنند اما رژیم گذشته در برابر انگلیس بسیار ضعیفی بود و این انگلیس بود که در آن زمان بر ایران حکمرانی میکرد.
افشار با اشاره به نفوذ بسیار زیاد انگلیس در گذشته گفت:

انگلیس رضاخان را آورد و خودشان هم او را ازمیان بردند ، رژیم محمدرضا پهلوی هم دست نشانده آمریکا و بسیار ضعیف بود اما بعد از انقلاب علاوه بر آن که ما توانستیم امریکا را از کشور بیرون کنیم، روی پای خود هم ایستاده ایم و توانستیم منطقه را بیدار کنیم و این بیداری ایجاد شده در منطقه وجهان توسط جمهوری اسلامی ایجاد شده است.


وی با بیان اینکه امروز دنیا متوجه شده که آمریکا یک طبل تو خالی است و رجز خوانی می کند افزود: امروزکشورها می توانند در برابر آمریکا بایستند و منافع خود را حفظ کنند، در واقع دولت ها با دیدن جمهوری اسلامی این ذهنیت در آنها ایجاد شده است که خود آنها می توانند از خودشان محافظت کنند و کشورشان را رشد دهند واگاه شده اند که این کشورهای اروپایی و آمریکا هستند که مانع پیشرفت آنها می شوند.
وی ادامه داد: امریکا واروپا بارها یک اسلام جعلی و دروغین را بقول حضرت امام دربرابر اسلام ناب محمدی همانند داعش ،تکفیری و طالبان و غیره را ایجاد کردند که بتوانند مردم را بااین شبیه سازی نسبت به انقلاب و اسلام بدبین کنند اما با تمام این ترفند ها نتوانستند صدمه ای به نظام جمهوری اسلامی بزنند، این نظام ، نظام استعماری انها را بلاخره نابود خواهد کرد بنابراین طبیعی است که انها هم در مقابل انقلاب اسلامی بایستاند.


افشار با اشاره به شهادت سردار سلیمانی و مراسم تشییع باشکوهی که برای ایشان در سراسر کشور برگزار شد گفت : این اتفاق نشان داد که مردم همچنان به انقلاب خود پایبند هستند و در ایران اسلامی یک وحدت عمیق وجود دارد که هرجا پای منافع کشور درمیان باشد همه باهم متحد می شوند.
وی ادامه داد: سردار سلیمانی بعنوان یک سرباز وطن ویک سردار واقعی، توانسته بود در میدان های مختلف به عنوان یک استراتژیست بزرگ نظامی وحتی یک تئوریسین بزرگ سیاسی بارها نقشه های دشمن را در زمینه سیاسی و نظامی برملا کند و آنها را شکست دهد.
وی اضافه کرد: آنها قصد داشتند در منطقه بویژه در عراق وسوریه، طرح داشتند این کشورهارا تکه تکه کنند و این سردار سلیمانی بود که با سیاستی که بدون شک در زمینه ی سیاست‌های مقام معظم رهبری و هماهنگ باسیاست وتدابیر ایشان بود مانع اهداف شوم دشمنان شد.
فرمانده پیشین تیپ مهندسی ۴۲ قدر استان مرکزی با بیان اینکه سردار سلیمانی تدابیر رهبری را در منطقه و جبهه ها اجرا میکرد اظهار داشت: این مهم باعث شد که قدرت چانه زنی انقلاب اسلامی در منطقه وقدرت نظامی جمهوری اسلامی بخوبی در دنیا نشان داده شود و مردم به طرح های سردارسلیمانی علاقه مند شوند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار