مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان مرکزی عنوان کرد
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان مرکزی گفت: یکی از پروژه‌هایی که امسال به اتمام رسید آب رسانی به شهر جدید امیرکبیر بود. شهروندان این شهر سالیان سال بود که مشکل تامین آب شرب داشتند که به لطف خدا این پروژه به پایان رسیده است و دردهه فجر افتتاح خواهد شد
کد خبر: ۸۱۹۴۱۶
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۳ 02 February 2020

عزت الله آمره‌ای مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان مرکزی در خصوص فعالیت‌های انجام شده طی سال گذشته در این شرکت، با اشاره به بارش‌های خوب سال آبی گذشته و در حد نرمال امسال، گفت: در سال ۹۸ به جهت مدیریت سیلاب‌های احتمالی اقدامات خوبی صورت گرفته که شناسایی نقاط حادثه خیز و سیل زا، بعد از سیل بهار امسال، نمونه‌ای از آن است.
آمره ای، با تاکید بر تلاش همه دستگاه‌های اجرایی در راستای اصلاح نقاط سیل زا، عنوان کرد: بخشی از رودخانه ها، از جمله رودخانه اراک، لایروبی شدند یا که در حال لایروبی هستند. همچنین باتوجه به اینکه سیلاب سال گذشته برای بخشی از جاده فراهان مشکلاتی ایجاد کرده بود، ان شاءالله با اقدامات انجام شده و بازگشایی آن منطقه، مشکلاتی نداشته باشیم.

وی در بخش آب رسانی به شهر‌های استان مرکزی، با اشاره به طرح‌های مهم اجرا شده و در حال اجرا، اظهار کرد: یکی از پروژه‌هایی که امسال به اتمام رسید آب رسانی به شهر جدید امیرکبیر بود. شهروندان این شهر سالیان سال بود که مشکل تامین آب شرب داشتند که به لطف خدا این پروژه به پایان رسیده است و در دهه فجر افتتاح خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان مرکزی ادامه داد: اجرای رینگ کمربندی شمالی در جهت آب رسانی از سد کمال صالح به بخشی از شهر اراک که هنوز از این آب استفاده نمی‌کنند، در حال اجراست؛ بخش عمده آن اجرا شده است و از میدان فراهان تا میدان امام حسین (ع) به فاصله ۹۰۰ متر باقی مانده است. ان شاءالله امسال نیز این پروژه به اتمام برسد تا بخش عظیمی از شهر اراک به خصوص شهرک‌های شمالی شهر، از آب کمال صالح بهره‌مند شوند.

وی با تاکید بر پایان خط اصلی انتقال آب چشمه هفتیان به تفرش تا پایان سال جاری، تصریح کرد: ان شاءالله از سال آینده پروژه عملیات تکمیلی نیز صورت خواهد گرفت. همچنین آب رسانی به ساوه از خط کوچری نیز در حال اجراست که البته باتوجه به طولانی و عظیم بودن پروژه، نیازمند اعتبارات زیادی است تا به پایان برسد.

آمره‌ای در خصوص وضعیت آب‌های زیر زمینی استان نیز خاطرنشان کرد: خوشبختانه در بخش آب‌های زیر زمینی با مراعات مردم و باتوجه به ترسالی تجربه شده در سال آبی گذشته، وضعیت سفره‌های آب زیرزمینی رو به بهبود بوده است و امیدواریم که همچنان مردم و کشاورزان در بهره برداری از منابع آب زیر زمینی رعایت کنند تا وضعیت سفره‌های آب زیرزمینی روز به روز بهبود حاصل کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار