معاون دادستان عمومی وانقلاب مرکز استان مرکزی خبر داد:
معاون دادستان عمومی وانقلاب مرکز استان مرکزی گفت: 15 فقره پرونده در زمینه تخلفات انتخاباتی در اراک تشکیل شده است که بررسی برخی از آنها در حیطه اختیار استان نبود وبه تهران ارجاع شد.
کد خبر: ۸۱۸۴۴۷
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰ 28 January 2020


به گزارش تابناک مرکزی، عباس صالحی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه کشور در شرایط خاصی قرار دارد وحضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای ضروری است افزود: امید می رود این حضور مانندتشییع پیکر پاک شهید سپهبد سردار سلیمانی انجام شود.
وی با بیان اینکه سرقت، رکورددار جرایم در استان مرکزی است یاد آورشد:۱۷ هزار و ۱۲۲ فقره سرقت مستوجب تعزیر در استان مرکزی و پنج هزار و ۳۲۹ فقره در شهرستان اراک در ۱۰ ماه سال جاری کشف و برای آنها پرونده تشکیل شده است.
وی توهین به اشخاص عادی، ضرب و جرح عمومی، حوادث رانندگی منجر به صدمه بدنی، تهدید، کلاهبرداری، تخریب، نگهداری موادمخدر، افترا و خیانت در امانت را به ترتیب سایر جرایم استان مرکزی در ۱۰ ماهه گذشته پس از سرقت مستوجب تعزیر اعلام کرد.
صالحی با بیان اینکه یکهزار و ۳۴۳ هکتار از اراضی ملی استان مرکزی به ارزش یکهزار و ۲۴۲ میلیارد ریال در ۱۰ ماهه گذشته رفع تصرف و به دولت برگشت داده شده است یادآورشد: از این میزان ۱۳۹ هکتار آن به ارزش ۱۶۴ میلیارد ریال در دی‌ماه انجام شده است.
وی با بیان اینکه یکهزار و ۸۴ پرونده در زمینه اراضی ملی تصرف شده در استان مرکزی در این مدت شکل گرفته و ۸۱۳ مورد آن مختومه شده است گفت: همچنین احکام لازم برای ۳۱ حلقه چاه غیرمجاز در استان مرکزی صادر شده و این چاه‌ها پر شده اند که از این تعداد هفت چاه غیرمجاز در شهرستان اراک بوده است.
صالحی با بیان اینکه رسانه‌ها نقش موثری در افزایش شور و نشاط انتخابات برعهده دارند و باید در این زمینه رسالت خود را به خوبی انجام دهند افزود: مدتی است در فضای مجازی برخی کانال‌های تلگرامی اقدام به تخریب چهره نامزدهای انتخاباتی در استان مرکزی به ویژه حوزه انتخابی اراک، کمیجان و خنداب می‌کنند که به این کانال‌ها هشدار داده می‌شود که دست از فعالیت تخریب‌گرانه بردارند و در صورت ادامه برخورد قاطع و شدیدی با آنها صورت می‌گیرد.
وی با بیان اینکه افراد انقلابی و مومن به اسم اسلام دروغ نمی‌گویند، شایعه پراکنی نمی‌کنند و تهمت نمی‌زنند گفت: بدگویی از انسان‌های سالم و صالح نشانه‌های شخص منافق است؛ بیشتر فعالیت این کانال‌ها هر کدام بر علیه و طرفداری ۲ نماینده فعلی اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی است که از هر ۲ نماینده خواستار اعلام برائت شده که تاکنون یکی از نمایندگان اعلام برائت کرده است و نداشتن وابستگی خود به این کانال‌ها را اعلام کرده است.
وی ادامه داد: دادگستری هیچ وابستگی و دلبستگی به جناح، احزاب و اشخاص ندارد و با هر جرمی با قاطعیت برخورد می‌کند و اگر این کانال‌ها فعالیت تخریب‌گرانه خود را کنار نگذارند و این بساط را جمع نکنند، با آنها برخورد قاطع صورت می‌گیرد و سرنخ‌هایی هم برای شناسایی این افراد به دست آمده است.
صالحی با بیان اینکه نامزدهای انتخاباتی باید همدیگر را نقد منصفانه کنند گفت: نقد با توهین، تفرقه و شایعه متفاوت است ، در شرایط حساس کشور همه باید به دنبال ایجاد وحدت باشند و هر چه از وحدت دور شویم، آسیب‌پذیر می‌شویم.
وی با بیان اینکه یکی از مطالبات مهم و به حق مردم شهرستان اراک بحث کاهش آلودگی هوا است یاد آورشد: در این زمینه اقدام‌های جدی انجام شده اما تاکنون هیچ مطالعه‌ای مبنی بر اینکه تعیین کننده سهم آلاینده‌های هوای این شهر باشد صورت نگرفته است.
صالحی ادامه داد: محیط زیست استان مرکزی ملزم به انجام این طرح شده که اگر خود توانایی ندارد از طریق مراکز ذی‌صلاح آن را انجام و نتایج را اعلام کند.
وی با بیان اینکه سهم دستگاه‌های مقابله کننده با آلودگی هوا باید مشخص شود و برابر قانون هوای پاک، ۲۰ دستگاه استان مرکزی در این زمینه وظایفی برعهده دارند اظهارداشت: بخشی از آلودگی هوای اراک و منشاء بوی نامطبوع ۲ شب گذشته در اراک مربوط به فعالیت پالایشگاه و نیروگاه شازند است و محیط زیست استان مرکزی مکلف است به صورت مستمر از این واحدها بازدید داشته باشد و مراتب را اطلاع دهد.
صالحی با بیان اینکه برابر تصمیم کشوری و در زمان افت فشار گاز نیروگاه شازند اقدام به مصرف سوخت مازوت کرده است گفت: مجموعه استان به دلایل بحث سلامتی مردم به دنبال آن است که مصوبه‌ای که باعث می‌شود دست نیروگاه برای استفاده از سوخت مازوت باز باشد را لغو کنند.
وی با بیان اینکه خاموش بودن ایستگاه پایش هوای مخابرات یکی از دغدغه‌ها و مطالبات مردمی بود که مراتب به محیط زیست اعلام و مشخص شد این ایستگاه به علت نقص و مشکل در یک قطعه امکان سنجش ذرات کمتر از ۲ و نیم میکرون را ندارد افزود: این قطعه به دلیل مشکلات ناشیاز تحریم‌ها وارد نمی‌شود و در این زمینه مقرر شده از دستگاه‌های ساخت داخل بهره‌گیری‌ شود و این امر در دست انجام است.
صالحی با بیان اینکه بخشی از آلودگی هوای اراک مربوط به کارگاه‌های صنعتی است که مجوز دارند اما الزامات زیست محیطی را رعایت نمی‌کنند گفت: به محیط زیست استان مرکزی تاکید شده در ابتدا به دلیل حفظ اشتغال این واحدها مهر و موم نشوند و در قالب یک برنامه‌ریزی مدون و معقول و مهلت لازم به این واحدها، مشکلات زیست محیطی آنها رفع شود.
وی یکی دیگر از منابع آلاینده کلانشهر اراک را فعالیت کارگاه‌های ریخته‌گری و ذوب فلزات اعلام کرد وگفت: این کارگاه ها به صورت غیرمجاز و بیشتر توسط اتباع افغانی انجام می‌شود و فعالیت این واحدها به صورت زیرزمینی و با مخاطرات زیست محیطی زیادی همراه است که تاکنون شمار زیادی از این واحدها مهر و موم شده اما فعالیت این واحدها به مکان‌های دیگر منتقل شده که در این زمینه محیط زیست در صورت مشاهده، نیازی به اخطار ندارد و بر اساس تفویض اختیار باید پس از مشاهده این واحدها در لحظه مهر و موم شوند و وسایل آنها هم توقیف شود.
صالحی ادامه داد: به شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی هم ابلاغ شده که به افرادی که سوله‌ها و کارگاه‌های خود را در اختیار این افراد قرار دهند، هیچ‌گونه خدماتی ارایه ندهد.
وی درباره پسماندهای عفونی شهر اراک هم با بیان اینکه دادستانی در این زمینه از ۲ سال گذشته با جدیت ورود پیدا کرده است اظهارداشت: مقرر شده شهرداری برای جمع‌آوری، بی‌خطرسازی و امحای این پسماندها اقدام‌های لازم را با تایید محیط زیست انجام دهد که تاکنون با یک شرکت دانش‌بنیان به تفاهم رسیده اما هنوز قرارداد آن به دلیل برخی مشکلات منعقد نشده است.
صالحی با بیان اینکه شهرداری مکلف است تا انجام این قرارداد، عایق‌های مناسب برای جلوگیری از نفوذ شیرابه‌ پسماندهای عفونی را ایجاد و مورد توجه قرار دهد گفت: این مهم انجام شده و آماده بهره برداری است.
وی حضور سگ‌های ولگرد و سگ‌گردانی توسط برخی افراد را یکی از معضلات برشمرد وافزود: برخورد با این افراد از مطالبات به حق مردم است که در این زمینه شهرداری باید سگ‌های ولگرد را جمع‌آوری کند و نیروی انتظامی هم باید با افرادی که در انظار عمومی سگ‌گردانی می‌کنند، بطور جدی برخورد کند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار