استاندار مركزي:
استاندار استان مرکزی در جلسه رفع موانع و مشکلات سرمایه گذاری خارجی که با حضور معاون محترم وزیر اقتصاد در شهر صنعتی کاوه برگزار شد، گفت: فعالان اقتصادی تحریم های خارجی را به راحتی دور زدند، اما متاسفانه نتوانستند تحریم های داخلی را دور بزنند.
کد خبر: ۸۱۶۶۹۶
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۴ 23 January 2020

سیدعلی آقازاده اظهار کرد: مشکل تحریم های داخلی ناشی از نبود هم افزایی بین بخشی در کشور است.

وی با بیان اینکه عدم تسهیل در سرمایه گذاری صنعتی ناشی از نابسامانی قوانین دست و پاگیر است و انگیزه را از مدیران صنایع و سرمایه گذاران گرفته است، افزود: تحریم‌های داخلی بسیار سخت تر از تحریم های خارجی است.

آقازاده گفت: بسیاری از مشکلات صنایع که در حوزه اختیارات استانی بوده در سطح استان مرکزی برطرف شده، اما برخی مشکلات باید در سطح ملی طرح شود و مورد بررسی قرار گیرد.

وی خواستار ساماندهی قوانین و وضع قوانین متناسب با نیاز صنعت در راستای تسهیل امور صنعتگران شد و افزود: صدها میلیارد تومان سرمایه و صدها هزار متر زمین و چندین هزار دستگاه به خاطر معوقات تسهیلات بانکی متوقف شده و فعالیت نمی کنند و سرمایه های بزرگ و ظرفیت های استان در اثر ناهماهنگی، کج سلیقگی و بدسلیقگی برخی مسئولان معطل مانده است.

آقازاده گفت: یک میلیارد و ۵۲۰ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در استان مرکزی با همه مشکلات موجود انجام شده و این استقبال خوب سرمایه گذاران خارجی را باید قدر بدانیم.

وی قوانین دست و پاگیر را بسیار مشکل ساز دانست و با تاکید بر اینکه بیشتر مشکلات سرمایه گذاران از جنس ضعف قوانین است، گفت: مطالبات صنعتگران که در حوزه اختیارات استانی است حداکثر ظرف 10 روز آینده بررسی و برطرف خواهد شد، اما عمده مشکلات باید از طریق ملی و وزارتخانه ای برطرف شود.

آقازاده با بیان اینکه ساوه کانون صنعت ایران است و افتخار استان مرکزی به شمار می رود، افزود: ساوه بزرگترین شهر صنعتی خاورمیانه را در دل خود جای داده است از این رو نیازمند حمایت برای معرفی برندهای تولیدی شعر صنعتی کاوه است.

وی با بیان اینکه 1.5 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در استان می تواند در یک مسیر هموار تا 10 برابر افزایش یابد افزود: نباید با مشکلات کوچک و پیش پاافتاده چرخ صنعت را از حرکت بازداشت. هیچ راهکاری جز تسهیل مسیر سرمایه گذاری نمی تواند کشور را در جنگ اقتصادی پیروز کند.

وی با تاکید بر پرهیز از نگاه جزیره ای برای دیده شدن منافع سازمان گفت: بسیاری از جلسات استانی برای باز کردن گره های کار دستگاه های اجرایی برای تعامل بیشتر و حمایت از صنعتگران برگزار می شود.

امام جمعه ساوه نیز سرمایه گذاران را مجاهدان اقتصادی ایران دانست و افزود: صنعتگران پیشقراولان جنگ اقتصادی دشمنان علیه ایران هستند.

حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی افزود: هر چقدر صنعت در کشور قوی تر شود تحریم ها تاثیر کمتری خواهند داشت.

وی بیان کرد: لازمه قوی شدن صنعت، اتکا به توانمندی داخلی با بهره گیری از توان نیروی انسانی بومی و تقویت مدیریت جهادی و تفکر بسیجی است.

امام جمعه ساوه تصریح کرد: تحقق منویات مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی بدین معنا نیست که درب کشور را به روی سرمایه گذاری خارجی ببندیم بلکه معنا و مفهوم آن تقویت سرمایه گذاری خارجی با قطع وابستگی به بیگانگان است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار