مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی:
حجت الاسلام واحدی گفت: خودکفایی و در آمدزا شدن بقاع متبرکه استان از برنامه‌های اولویت دار اوقاف و امور خیریه استان مرکزی است
کد خبر: ۸۱۴۷۰۵
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۸ 16 January 2020

 

حجت الاسلام «عبدالله واحدی» با اشاره به اهمیت رسیدگی به بقاع متبرکه و تاکیدات مقام معظم رهبری بر تبدیل این اماکن معنوی به قطب فرهنگی گفت: بقاع متبرکه مامن امنی برای همه عاشقان و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است و رسیدگی به این اماکن به منظور حضور توام با آرامش و آسایس مردم از وظایف این اداره است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی، تبدیل آستان مقدس امامزادگان به قطب فرهنگی و همچنین خودکفا شدن و درآمد زا شدن بقاع متبرکه را از برنامه‌های اولویت دار اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی دانست و بیان کرد: برای رسیدن به این اهداف از تمام ظرفیت‌های این نهاد استفاده می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه در این راستا بازدید میدانی و رسیدگی به مشکلات آستان مقدس امامزادگان و دیدار با هیئت امنا و شنیدن نظرات ایشان را در برنامه‌های هفتگی خود قرار داده ایم، ادامه داد: مسئولان ارشد اوقاف استان هر چهارشنبه با حضور در یک شهرستان به بازدید از بقاع متبرکه و موقوفات آن شهرستان پرداخته و از نزدیک با مسایل و مشکلات پیش روی بقاع متبرکه آشنا و در صدد رفع آن تلاش می‌کنند.

 

این مقام مسئول اضافه کرد: بخش عمده‌ای از آستان امامزادگان استان مشکلات یکسانی از قبیل: کمبود زیرساخت‌ها و محدودیت فضا دارند که باید برای حل این مشکلات نسخه‌ای واحد پیچیده شود.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با اشاره به اینکه روز گذشته  از ۶ بقعه متبرکه در شهرستان‌های خنداب و کمیجان بازدید و با هیات اممنای این بقاع دیدار و گفتگو داشتیم افزود: برخی از آستان مقدس امامزادگان شهرستان‌های کمیجان و خنداب مشکلات ویژه‌ای دارند که باید با بررسی‌های بیشتر این مشکلات فهرست بندی شده و با ارائه بهترین راهکار‌ها در راستای حل مشکلات آنان گام برداریم.

 

حجت الاسلام واحدی همچنین از ملاقات مردمی و رسیدگی به موقوفات را از دیگر برنامه‌های این اداراه دانست و بیان کرد: ما هر سه شنبه پذیرای هم استانی‌های عزیز و رفع مشکلات آنان در خصوص موقوفات و بقاع متبرکه هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار