کد خبر: ۸۱۲۳۲۱
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۱ 08 January 2020

پیش بینی های هواشناسی مازندران نشان می دهد که آسمان استان برای امروز چهارشنبه صاف و آفتابی بوده و دمای هوا در گرم ترین ساعت به حدود ۱۶ درجه در مرکز استان خواهد رسید. 

بر اساس پیش بینی هواشناسی مازندران سامانه بارشی و سرد از صبح فردا پنجشنبه وارد مازندران می‌شود و از اواخر روز با تشدید این سامانه، مردم مازندران شاهد کاهش محسوس دما و بارش های پراکنده خواهند بود.

 

جدول پیش بینی هفتگی هواشناسی هم نشان می‌دهد که روز جمعه ۲۰ دی دمای هوا در مناطق جلگه ای مازندران نسبت به روز چهارشنبه به عنوان گرم ترین روز هفته تا ۶ درجه کاهش می‌یابد که در مناطق کوهستانی تغییر دما بیشتر خواهد بود.

هم اکنون دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران هشت درجه بالای صفر است که در سردترین زمان بامداد امروز به ۵ درجه کاهش یافت.

رئیس اداره پیش بینی و پیش آگاهی جوی هواشناسی مازندران به خبرنگار ایرنا گفت: در روزهای آینده تا اوایل هفته آینده در مناطق جلگه ای بارش پراکنده باران و در ارتفاعات نیز بارش برف پیش بینی می شود.

علی اصغر بسطامی ادامه داد: احتمال می رود بارش برف از صبح پنجشنبه در ارتباعات و محورهای کوهستانی همچون کندوان و هراز آغاز شود اما بارش باران در مناطق جلگه ای از بعد از ظهر پنجشنبه شروع خواهد شد.

وی با بیان اینکه بارش برف از اواخر روز پنجشنبه تا جمعه از شدت بیشتری برخوردار است ، افزود: در این مدت مردم استان با پدیده مه گرفتگی و کاهش دما روبرو خواهند شد که غلظت مه گرفتگی در ارتفاعات بیشتر پیش‌بینی می‌شود.

علاوه بر این بسطامی به همراه داشتن وسائل زمستانی برای تردد در محورهای کوهستانی در این فصل از سال را ضروری دانست.

هم اکنون پل سفید با ۱۳ درجه گرم ترین و بخش بلده نور با دمای ۱۰ پنج درجه زیر صفر سردترین ایستگاه های هواشناسی هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار