ایمن سازی
مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: ۱۰۸ هزار متر مربع از فضا‌های دامداری‌ها و مکان‌های نگهداری دام شهر داودآباد شهرستان اراک برای مقابله با شیوع احتمالی بیماری تب برفکی ضدعفونی و ایمن سازی شد
کد خبر: ۸۱۰۵۶۶
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۷ 02 January 2020
 
نتیجه تصویری برای دامداری"
دکتر محسن شانقی  افزود: ۱۵۵ لیتر ماده ضدعفونی به صورت رایگان برای ضدعفونی دامداری‌های شهر داودآباد به این شهر اختصاص یافت و تاکنون ۶۰ درصد فضا‌های دامداری این شهر برای مقابله با شیوع احتمالی تب برفکی ضدعفونی شده و این اقدام توسط کارشناسان این اداره کل در حال انجام‌است.

وی ادامه داد: بر اساس پیش بینی‌های انجام شده با همکاری شهرداری داودآباد آمادگی ضدعفونی کوچه‌های این شهر برای مقابله احتمالی با بیماری تب برفکی وجود دارد.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی با یادآوری مشاهده بیماری تب برفکی در ۲ واحد دامداری در شهر داودآباد خاطرنشان کرد: مکاتبه با اتحادیه دامداران استان، ارسال پیامک‌های بهداشتی به دامداران، اطلاع رسانی از طریق مطبوعات از جمله اقدامات این اداره کل برای مقابله با انتقال بیماری به سایر دامداری‌ها بوده است.

شانقی افزود: برای مقابله با شیوع احتمالی بیماری تب برفکی، ۲ گروه ضدعفونی برای مقابله با بیماری تب برفکی به شهر داودآباد شهرستان اراک اعزام و اکنون در این شهر مستقر هستند.

وی، انجام واکسیناسیون دام‌های علیه بیماری تب برفکی را از دیگر اقدامات اداره کل دامپزشکی استان مرکزی برای مقابله با شیوع احتمالی این بیماری در استان و شهر داودآباد عنوان کرد و گفت: ۲ هزار راس دام سنگین در مدت ۲ هفته گذشته برای مقابله با این بیماری در شهر داودآباد به صورت رایگان واکسینه شده اند.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی با یادآوری وجود ۲۰ هزار راس دام سنگین در شهر داودآباد گفت: از ابتدای آذر ماه سال‌جاری و شروع بخش سوم واکسیناسیون تب برفکی، تاکنون ۵۰ درصد این دام‌ها علیه بیماری تب برفکی واکسینه و ایمن سازی شده اند.

شانقی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه واکسن تب برفکی در جمعیت دام سنگین به صورت بهادار انجام می‌شود این مهم، کاهش استقبال دامداران را به همراه داشته است.

وی، از تامین ۵۰ هزار دز واکسن بیماری تب برفکی برای واکسیناسیون رایگان دام‌های سنگین در استان مرکزی خبرداد و گفت: واکسیناسیون رایگان دام‌های سنگین در سطح روستا‌های کم جمعیت برای مقابله با این بیماری در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی خاطرنشان کرد: ۱۰ هزار دز این واکسن‌ها برای واکسیناسیون رایگان دام‌های شهرداود آباد اراک برای مقابله با بیماری تب برفکی اختصاص یافته است.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان، و یک هزار و ۵۳۹ روستا، دارای ۸۰۰ واحد مرغداری صنعتی، ۴۹۱ واحد گاوداری صنعتی و ۱۹۱ واحد کارگاه پرورش آبزیان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار