مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت:به همت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی و با همکاری شورای اسلامی شهر و شهرداری دلیجان، پروانه احداث موزه‌شهر صادر شد
کد خبر: ۸۱۰۰۷۳
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۱ 31 December 2019

علیرضا ایزدی  اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام شده  پروانه موزه‌شهر (موزه مردم‌شناسی سابق) دلیجان توسط اداره کل امور موزه‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی صادر شد.  

وی افزود: با صدور پروانه احداث، تجهیز و راه اندازی این موزه در استان آغاز شده و برای این منظور از افرادی که اشیای قدیمی و تاریخی در اختیار دارند دعوت شده تا اشیای خود را به این موزه اهدا کنند.

وی اضافه کرد: راه اندازی این موزه نیازمند همت عمومی و مشارکت مردم است و از آنجایی که این موزه با عنوان موزه‌شهر قرار است به بهره برداری نهایی برسد، در حقیقت متعلق به همه مردم شهر است و مشارکت‌های مردمی می‌تواند به غنی‌تر شدن این موزه کمک کند.»

ایزدی خاطرنشان کرد: اشیای تاریخی به صورت امانی از سوی علاقه‌مندان به موزه از سوی این اداره کل جمع آوری می‌شود و با هدف غنای هرچه بیشتر موزه، در معرض نمایش قرار خواهد گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی خاطرنشان کرد: موزه‌ها یکی از مهمترین اماکن تاریخی در هر شهر هستند که توسعه و تقویت آن‌ها می‌تواند باعث رونق صنعت گردشگری و جذب هرچه بیشتر گردشگر و بازدید کننده شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار