معاون سرمایه انسانی سازمان اداری و استخدامی کشور تبدیل وضعیت کارمندان قراردادی به پیمانی یا رسمی را تشریح کرد
کد خبر: ۸۰۸۶۷۰
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۱ 25 December 2019

سید‌صدرالدین صدری نوش‌آبادی معاون سرمایه انسانی سازمان اداری و استخدامی کشور در جلسه کارگروه توسعه راهبردی مدیریت که در سالن جلسات امام جواد (ع) استانداری برگزار شد، با اشاره به اجرای دومین برنامه اصلاح نظام اداری از سال ۱۳۹۷ تا ۱۳۹۹ گفت: ۱۰ برنامه برای این دوره پیش‌بینی‌شده که در هر یک از برنامه‌ها اهداف کیفی و کمی نظام اداری به‌صورت مبسوط مشخص شده است.
معاون سرمایه انسانی سازمان اداری و استخدامی کشور با بیان اهداف اجرای این برنامه عنوان کرد: دولت به‌عنوان پیشران توسعه اقداماتی که بر عهده‌اش گذاشته‌شده را انجام می‌دهد.

او برنامه نخست را مهندسی نقش و ساختار دولت عنوان و ابراز کرد: ماده ۲۸ قانون برنامه ششم تکلیفی مشخص کرده که تا پایان برنامه باید دولت ۱۵ درصد حجم خود را کاهش دهد.

معاون سرمایه انسانی سازمان اداری و استخدامی کشور بیان کرد: با توجه به تفاهم‌نامه‌هایی که با دستگاه‌های اجرایی منعقدشده، در آن‌ها سهم هر یک از دستگاه‌ها مشخص و برش استانی این برنامه‌ها برای اصلاح نظام اداری مشخص‌شده است.

معاون سرمایه انسانی سازمان اداری و استخدامی کشور برنامه دوم را توسعه دولت الکترونیک و هوشمند سازی اداری برشمرد و افزود: در این برنامه بهبود شاخص دولت الکترونیک باید به کمتر از ۷۰ برسد.

او با تأکید بر انتصاب مدیران از مسیر‌های ارزیابی و شاخص‌های شایستگی یادآورشد: شاهد آن هستیم که برخی دستگاه‌ها در برنامه‌های خود گواهی‌نامه شایستگی را لحاظ نکردند، امسال دستگاه‌های نظارتی به انتصابات ورود پیداکرده‌اند که آیا این انتصابات بر مبنای شایستگی‌ها بوده است یا نه؟ برای صدور گواهی‌نامه‌های شایستگی لازم است که کانون‌های ارزیابی در هر استانی راه بیفتد.

نوش‌آبادی برنامه سوم را ارائه خدمات در فضای رقابتی دانست و ادامه داد: در برنامه چهارم اهداف کمی وجود دارد که دولت باید کاهش ۱۲ ساختار نیروی انسانی را به دنبال داشته باشد، البته این مسئله به معنای کاهش حجم همه دستگاه‌ها نیست.

به گفته معاون سرمایه انسانی سازمان اداری و استخدامی کشور، استان قم جزو استان‌هایی بوده که کانون ارزیابی ندارد، درنتیجه این استان نیز باید هر چه سریع‌تر اقدام با راه‌اندازی کانون‌های ارزیابی اقدام کند.

نوش‌آبادی کاهش متوسط سن مدیران را مورد تأکید قرارداد وافزود: تا پایان برنامه متوسط سن مدیران باید ۸ سال کاهش پیدا کند، البته برخی دستگاه‌های من جمله دانشگاه‌های علوم پزشکی شامل این برنامه نمی‌شوند، اما همه دستگاه‌های دیگر باید برای کاهش متوسط سن مدیران اقدامات لازم را انجام دهند.

او برنامه دیگر اصلاح نظام اداری را بهبود در نظام‌ها و فناوری‌های مدیریتی برشمرد و گفت: ۵ دستگاه را مکلف کرده‌ایم که برنامه مدیریت نوین اداره را در دستگاه‌های مربوطه اعمال کنند، وزارت بهداشت، وزارت آموزش‌وپرورش، وزارت میراث فرهنگی و سازمان جوانان ازجمله این دستگاه‌ها هستند.

معاون سرمایه انسانی سازمان اداری و استخدامی کشور برنامه ششم را توسعه فرهنگ‌سازمانی عنوان و تصریح کرد: امیدواریم تا پایان برنامه بتوانیم نسبت به وضع موجود این فرهنگ را تا ده درصد بهبود و ارتقاء بخشیم.

نوش‌آبادی برنامه هشتم را «ارتقای پاسخگویی، شفافیت و مقابله با فساد در نظام اداری» دانست و گفت: باید بهبود شاخص پاسخ‌گویی از ۱۱.۳۳ به ۴۵ برسد.

او برنامه هفتم را پاسخگویی و صیانت از حقوق شهروندان خواند و افزود: منشور حقوق شهروندی در نظام اداری توسط رئیس‌جمهور ابلاغ‌شده و دستگاه‌های مربوطه باید این منشور را در دستور کار قرار دهند.

به گفته معاون سرمایه انسانی سازمان اداری و استخدامی کشور، از برنامه سوم به این‌طرف ارتقای بهره‌وری در نظام اداری را همیشه داشته‌ایم، اما مورد بی‌مهری واقع‌شده است.

نوش‌آبادی برنامه دهم را نظارت و ارزیابی عنوان کرد و گفت: اجرای جشنواره شهید رجایی در سطح استان و یا به‌صورت ملی بر مبنای این حوزه است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار