نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی:
آیت الله دری نجف آبادی گفت: فضای مجازی در جامعه امروز نیازمند تدبیر است که این مهم را در مسجد به خوبی می‌توان مدیریت کرد
کد خبر: ۸۰۷۶۷۲
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۶ 22 December 2019

 

آیت الله «قربانعلی دری نجف آبادی» امروز (یکشنبه ۱ دی) در نشست شورای هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی گفت: کانون‌های فرهنگی و هنری باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی و تدبیر کند، تا روز به روز بر جاذبه‌های مسجد افزوده شده و جوانان بیشتری جذب محیط‌ها و فعالیت‌های فرهنگی، مذهبی و معنوی شوند.

 

نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک با بیان اینکه تنها راه مقابله با دشمنان و رمز پیروزی در جبهه فرهنگی توجه به نشاط معنوی است، افزود: با برنامه ریزی دقیق و هدفمند و جذب جوانان و نوجوانان به فعالیت‌های مسجدی، قطعا نقش حفظ و حراست جامعه از سوی کانون‌ها به درستی ایفا می‌شود.

 

وی اظهار کرد: فضای مجازی در جامعه امروز نیازمند تدبیر است که این مهم را در مسجد به خوبی می‌توان با برنامه‌های اردویی، کتابخانه ای، پژوهشی، فعالیت‌های گروهی، انجام کار‌های جذاب فرهنگی و هنری مدیریت کرد.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه مساجد نباید فقط در اوقات فراغت تابستان، محرم و صفر و ماه رمضان دارای برنامه باشد ادامه داد: هر مسجد را می‌توان با برنامه‌هایی ویژه کودکان و نوجوانان به مهد‌های جذاب برای این گروه سنی تبدیل کرد که در همه فصول سال دارای برنامه باشد، زیرا افراد را باید از کودکی وارد مسجد کرد.

 

در ادامه این نشست احکام ۹ نفر از اعضای شورای هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی اعطاء شد.

 

گفتنی است؛ شورای هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان با ترکیب نماینده، ولی فقیه (رئیس)، استاندار (نایب‌رئیس)، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی (دبیر شورا)، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان، شهردار مرکز استان، فرمانده سپاه استان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، دبیر ستاد استان و  نماینده مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه استان تشکیل می‌شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار