مشاور هنری استاندار خوزستان:
مشاور امور هنری استاندار خوزستان گفت: باید ثابت کرد که هفته پژوهش تنها مختص به علوم طبیعی و صنعت‌ و عمران نیست بلکه باید از این فرصت برای تقویت پژوهش در حوزه‌های فرهنگی نیز بهره برد.
کد خبر: ۸۰۶۲۵۸
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۵ 16 December 2019

رضا کیانی اظهار کرد: ضرورت دارد به پژوهش در حوزه فرهنگ، هنر و میراث فرهنگی نیز بیش از گذشته اهتمام جدی صورت گیرد. باید به مطالبات و دغدغه‌های پژوهشگران‌ در حوزه فرهنگ، ادبیات، هنر و میراث فرهنگی و گردشگری و حتی ارتباطات رسانه‌ای نیز توجه کرد و دست‌آوردهای پژوهشی در موارد مذکور را در اختیار جامعه قرار داد.

وی خاطرنشان‌کرد: هفته پژوهش فرصت ارزشمندی جهت تقویت بنیه‌های مطالعاتی، تقویت نگاه کنشگر در علوم مختلف، اهتمام بیش از گذشته در مسیر بسترسازی برای حضور پژوهشگران، روی‌آوری به روش‌های خلاق و نوین در پژوهش، اشاعه نگاه پژوهش محور در میان مقاطع سنی مختلف و رشته‌های متنوع و همچنین ترویج فرهنگ پژوهش و تشویق و ترغیب لایه‌های مختلف جامعه به مطالعه و کنکاش و تحلیل و نقد و تبادل تجربه و همچنین ایجاد موقعیت‌هایی برای معرفی یافته‌های پژوهشی در جای‌جای استان است.

این فعال فرهنگی معتقد است: در حوزه‌های متنوع فرهنگی و هنری اگر به موزات فعالیت‌های اجرایی به فعالیت‌های پژوهشی توجه شود، خلق آثار هنری و ادبی از پشتوانه غنی برخوردار خواهند بود.

مشاور امور هنری استاندار خوزستان یادآوری کرد: در کهن دیار خوزستان ظرفیت‌های فراوانی برای پژوهش در بخش میراث فرهنگی و گردشگری، شناخت جامع‌تر ابنیه‌های تاریخی و تمدن و میراث معنوی اقوام استان وجود دارد که شایسته است بیش از گذشته قدم‌های سازنده‌ای برداشت.

کیانی گفت: پرواضح است که سازمان‌های مردم‌نهاد می‌توانند نقش ارزنده‌ای در کنار سایر دستگاه‌ها و بخش‌های جامعه در تقویت امر پژوهش ایفا کنند.

وی بیان کرد: باید پژوهش‌ها را سامان داد و آمار دقیق و بروز شده‌ای از پژوهشگران‌ و انجام پژوهش‌ها به طور مستمر به دست آورد و یافته‌های پژوهشی را در مجراهایی سازنده به جامعه و دانشگاه و حتی اهالی رسانه انتقال داد. دایر کردن پژوهشکده‌ها در حوزه‌های فرهنگ، هنر، ادبیات، میراث فرهنگی و ارتباطات رسانه‌ای یک ضرورت است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار