مسئول بسیج سازندگی سپاه روح الله استان مرکزی گفت: ۹۰ واحد مسکونی محرومان این استان که در سیلاب بهار امسال به کلی تخریب شده بود از سوی جهادگران این نهاد انقلابی ساخته و بهره‌برداری شد
کد خبر: ۸۰۵۹۲۹
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۹ 15 December 2019
نتیجه تصویری برای مسکونی محرومان"
امید محترمی افزود: از مجموع ۹۳ واحد مسکونی محرومان استان مرکزی ۲۵ واحد در اراک و بقیه در دیگر شهرستان‌های استان ساخته و تحویل شده است.

وی ادامه داد: ساخت ۲۹۰ واحد از ۵۵۰ واحد مسکونی استان مرکزی که در سیلاب بهار امسال تخریب شده بودند به سپاه روح الله استان واگذار شد که ۹۰ واحد به بهره‌برداری رسیده و ۷۵ واحد نیز در مراحل پایانی قرار دارند و بقیه نیز دارای بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی هستند که تا پایان سال تکمیل و تحویل افراد می‌شود.  

مسئول بسیج سازندگی سپاه روح‌الله استان مرکزی بیان کرد: هزینه ساخت هر واحد مسکونی حدود ۹۵۰ میلیون ریال است که ۴۰۰ میلیون ریال آن به‌صورت تسهیلات کم‌بهره و ۲۰۰ میلیون ریال به‌عنوان تسهیلات بلاعوض از محل اعتبارات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و بقیه از محل منابع سپاه روح‌الله و خیران تامین می‌شود.  

محترمی اظهار داشت: هشت هزار جهادگر بسیجی از ابتدای طرح ساخت خانه‌های محرومان تخریب شده از سیلاب بهار امسال به‌صورت رایگان مشارکت داشته‌اند.

وی اضافه کرد: عملیات فنی از قبیل: اسکلت‌بندی، جوشکاری و بتن‌ریزی این واحد‌های مسکونی از سوی بسیجیان واحد‌های تولیدی هپکو، ماشین‌سازی و آذرآب اراک و بقیه امور از سوی جهادگران عادی انجام می‌شود.

مسئول بسیج سازندگی سپاه روح الله استان مرکزی اضافه کرد: ۱۷۰ گروه جهادی ۲۰، ۳۰ و ۴۰ نفره از ابتدای این طرح حضور موثر داشتند و پیش‌بینی می‌شود تا پایان طرح ساخت واحد‌های مسکونی سیل‌زدگان بیش از ۴۰۰ گروه جهادی در این امر حضور موثر داشته باشند.

بسیج سازندگی به فرمان مقام معظم رهبری آغاز به‌کار کرد و به‌دنبال آن اردو‌های جهادی با اعزام دانش آموزان و دانشجویان در ایام تعطیلات به مناطق محروم با هدف محرومیت‌زدایی راه‌اندازی شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار