مدیرکل تعزیرات استان خبر داد:
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان مرکزی گفت: در گشت‌های مشترک سازمان صمت، تعزیرات و اصناف ۱۱۱۸ پرونده تخلف در استان تشکیل شد
کد خبر: ۸۰۵۸۴۴
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۹ 15 December 2019

تعزیرات

 

القاصی‌مهر عصر روز گذشته در حاشیه جلسه ستاد تنظیم بازار استان، بیان کرد: پس از اصلاح قیمت بنزین در کشور، در کل استان ۱۸۷ اکیپ بازرسی فعال شد که بواسطه آن از ۱۲۹۰ واحد بازرسی انجام شد.

وی با بیان اینکه در این بازرسی‌ها ۴۱۳ پرونده تخلفاتی تشکیل شد که عمدتا مربوط به واحد‌ها و شرکت پخش عمده و تولیدی، لوازم خانگی و آژانس درون و برون شهری و کالا‌های اصلی است، گفت: در کل طرح پایش مشترک بین سازمان صمت، تعزیرات و اصناف در حوزه کالا و خدمات، ۱۱۱۸ فقره پرونده تخلف تشکیل شد که از این تعداد ۹۹۰ پرونده منتج به رای نهایی شد.

القاصی‌مهر اضافه کرد: از این تعداد پرونده دارای رای نهایی ۵ میلیارد ۵۰ میلیون و ۳۹۱ هزار ریال حکم صادر شده که تاکنون ۲ میلیارد ریال وصولی جریمه در حوزه کالا و خدمات انجام شده است.

محمدجواد قربانیان معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی نیز با اشاره به طرح موضوعاتی، چون نظارت بر شرایط بازار در این جلسه، بیان کرد: در این جلسه مقرر شد برای شب یلدا دستگاه‌های نظارتی همچون سازمان صمت، اصناف و تعزیرات در قالب گشت‌های نظارتی، کالا‌های مورد نیاز مردم را مورد پایش قرار دهند و افزایش قیمت کالا‌ها توسط دستگاه‌های متولی پیگیری شود، همچنین بحث میوه و تره و بار مورد نظارت قرار گیرد.

وی با اشاره به موضوع افزایش احتمالی قیمت شکر تاکید کرد: این افزایش به هیچ عنوان مورد تایید نیست و باید نظارت لازم در این راستا اعمال و پیگیری از مبادی کشور انجام شود.

قربانیان اضافه کرد: موضوعات مرتبط با حمل و نقل و مشکلات این حوزه با افزایش قیمت بنزین و چالش‌های آژانس و سرویس مدارس در این جلسه مطرح و مقرر شد موضوع با محوریت فرمانداری دنبال شود، همچنین در بحث افزایش قیمت آموزشگاه‌های رانندگی قرار شد در جلسه‌ای طی روز‌های آینده با محوریت معاونت اقتصادی استانداری، موضوع بررسی و تصمیم نهایی اتخاذ شود.

وی با بیان اینکه گشت‌های نظارتی همچنان ادامه خواهد داشت و شکایات مردمی نیز پیگیری می‌شود، گفت: از ۲۵ آبان ماه تا ۲۰ آذرماه بالغ بر ۱۸۶ مورد گشت مشترک و ۱۲۰۶ بازرسی در استان انجام و ۱۸۴ پرونده تشکیل شده است.

قربانیان آمار بازررسی انجام شده در کل استان توسط سازمان صمت را ۳۲۲۸ مورد عنوان کرد که بالغ بر ۱۳.۶ درصد بازرسی‌ها منجر به تشکیل پرونده شده است و بیان کرد: در اراک ۱۳۰۹ مورد بازرسی انجام و ۲۰۳ فقره پرونده تخلف تشکیل شده است به طوری که ۱۵.۵ درصد بازرسی‌ها منجر به تشکیل پرونده شده است.

وی اظهار کرد: طی آبانماه در اراک ۱۱۰۷ مورد بازرسی و ۱۰۷ پرونده تخلف به حکم ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال تخلف تشکیل شده که ۱۷.۸ درصد تخلف یابی شده و این میزان تخلف یابی مسبوق به سابقه نیست.

معاون سازمان صمت استان مرکزی با اشاره به اینکه در حال حاضر کمبود مشهودی در استان وجود ندارد و تنها در برخی از برند‌های لاستیک آنهم به دلیل ترجیح مصرف کننده کمبود‌هایی وجود دارد، ولی به صورت کلی کمبود لاستیک نداریم، افزود: تلفن ۱۲۴ در کشور برای دریافت شکایات مردمی فعال است. اخیرا اپلیکشن ۱۲۴ نیز فعال است که مردم می‌توانند این اَپ را دانلود کرده و گزارش خود را ارسال کنند که قابل رهگیری است و براساس آن در کل کشور شکایات روزانه رصد می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار