کرمانشاه- ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه بابیان ۱۰ هشدار و توصیه به داوطلبین انتخابات تاکید کرد: عملکرد و اقدامات نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از سوی دادستانی رصد می‌شود.
کد خبر: ۸۰۵۵۵۴
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰ 14 December 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،محمدحسین صادقی  افزود: با هرگونه اقدام خلاف قانون از سوی هر یک از نامزدها برخورد قانونی می شود.

صادقی از همه نامزدهای انتخابات خواست که منابع مالی خود برای تبلیغات انتخابات را به صورت شفاف اعلام و از هزینه های کلان، نابجا و بی‌حساب پرهیز کنند.

او با بیان اینکه با هرگونه استفاده از امکانات دولتی و عمومی برای تبلیغات انتخاباتی باجدیت و قاطعیت برخورد قانونی می شود، افزود: هیچ یک از مسوولان کشوری و لشکری حق استفاده از امکانات بیت المال له یا علیه نامزدهای انتخابات را ندارند و نیز هیچ یک از کارمندان دولتی نمی‌توانند در زمان اداری، در ستادهای انتخاباتی حاضر شوند یا برای نامزدهای انتخابات تبلیغ کنند.

مجالس ختم جای تبلیغ و گرفتن سلفی نیست

«خودداری از استفاده ابزاری از مردم در همایش ها و نشست ها» دیگر هشدار صادقی به نامزدهای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بود.

او افزود: لازم است نامزدها شأن مجالس ترحیم را حفظ کنند و این مجالس که جایی برای ذکر مصیبت و مناقب اهل بیت، قرائت قرآن و ذکر و طلب مغفرت برای متوفی است، نباید به مجلس گرفتن سلفی، عکس های یادگاری و تبلیغات فضای مجازی تبدیل شود.

دادستان کرمانشاه با تاکید بر ضرورت اصلاح فرهنگی در این زمینه، خواستار ورود ائمه جمعه و جماعات، مداحان اهل بیت و همه مسوولان و افراد موثر در برگزاری مجالس ترحیم و اصلاح رویه نامطلوب کنونی شد.

به جای تخریب، خود را اثبات کنید

این مقام قضایی همچنین از نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی خواست که در زمان تبلیغات تنها به بیان و ترویج قابلیت‌ها و توانمندی‌های خود بپردازند و از تخریب و توهین رقیبان خودداری کنند.

به اعتقاد او، نامزدهای انتخابات می توانند برای تحقق این هدف به سمت ایجاد گفتمان و برقراری ارتباط با جوانان و صنوف مختلف استان بروند و از ظرفیت آنها استفاده کنند.

صادقی، همچنین از همه نامزدهای انتخابات خواست که از دادن وعده‌های خارج از حدود اختیارات نمایندگان مجلس یا قول‌های غیرممکن خودداری کنند.

از خیر چسباندن پوستر بگذرید

دادستان کرمانشاه در ادامه با اشاره به توسعه رسانه ها و روش های تبلیغاتی تاکید کرد: اکنون دیگر چسباندن پوستر و شیوه های سنتی نباید در تبلیغات انتخاباتی جایی داشته باشد.

صادقی گفت: بهتر است اولویت نامزدهای انتخابات، تبلیغ در رسانه های مختلف بویژه فضای مجازی باشد نه اینکه تبلیغات آنها عامل تخریب شهر و مناظر شهری شود.

او یادآور شد: تبلیغات سنتی و چسباندن پوستر در انتخابات مجلس دهم زیان و خسارت چشمگیری در سطح شهرهای استان کرمانشاه به جا گذاشت و لازم است در دوره یازدهم این شیوه های تبلیغات بسیار محدود و تنها در نقاط مشخص شده صورت گیرد تا سایر مناظر و مبلمان شهری و بناها و ساختمان های عمومی و خصوصی آسیب نبینند و یک چهره نازیبا از شهر در پایان تبلیغات بجا نماند.

ثبت نام داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ۱۰ تا ۱۶ آذر انجام شد و از روز ۱۷ آذر هیات های اجرایی بررسی صلاحیت داوطلبان را آغاز کرده‌اند که نتیجه آن ۲۷ آذر اعلام می شود.

در حوزه انتخابیه کرمانشاه سه نماینده، در حوزه انتخابیه اسلام آبادغرب و دالاهو یک نماینده، در حوزه انتخابیه قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل‌ذهاب یک نماینده، در حوزه انتخابیه اورامانات (روانسر، پاوه، ثلاث باباجانی و جوانرود) یک نفر، در حوزه انتخابیه کنگاور، هرسین و صحنه یک نماینده و در حوزه سنقروکلیایی نیز یک نماینده راهی صحن مجلس شورای اسلامی خواهند شد.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است و هشت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد.

 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار