خنداب
دکتر سید محمد جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی از بهره برداری بخش دیالیز بیمارستان خنداب خبر داد
کد خبر: ۸۰۵۲۸۲
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۲ 12 December 2019

 

بخش دیالیز بیمارستان مهر خنداب با سه دستگاه برای رفع نیاز بیماران کلیوی این شهرستان به بهره‌برداری خواهد رسید

راه‌اندازی بخش دیالیز در بیمارستان مهر خنداب

 رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی در این رابطه گفت: با توجه به شاخص‌های بهداشت و درمان و نیاز شهرستان خنداب به تخت دیالیز و به منظور رفع نیاز بیماران کلیوی در این شهرستان بخش دیالیز بیمارستان مهر با سه دستگاه دیالیز به بهره برداری خواهد رسید.

دکتر سید محمد جمالیان افزود: این بخش مجهز به سه دستگاه دیالیز ساخت کشور آلمان می باشد که هزینه خرید این دستگاه ها از اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی با اعتباری بیش از یک و نیم میلیارد تومان انجام شده است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه با تکمیل و راه اندازی بخش دیالیز این بیمارستان 11 بیمار دیالیزی که نیاز به دریافت خدمات بخش دیالیز بودند دیگر مجبور به مراجعه به سایر شهرستانها نخواهند بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی با اشاره به اینکه افتتاح بخش دیالیز در این بیمارستان، یک اقدام ضروری برای مردم شهرستان به شمار می رود، گفت: ساختمان این بخش در زمینی با زیربنای 120 مترمربع با تلاش و همت مداوم  همکاران مدیریت منابع فیزیکی دانشگاه و با استفاده از اعتبارات دانشگاه و کمک های خیرین حوزه سلامت و قرارگاه بسیج سازندگی شهرستان به بهره برداری رسید.

دکتر جمالیان در پایان تاکید کرد: می بایست در کنار توسعه خدمات درمانی و دسترسی آسان مردم در شهرها و در دورترین نقاط روستایی، توجه ویژه ای بر بحث ارائه خدمات پیشگیرانه را داشته باشیم تا با اصلاح عادات نادرست غذایی، جلوگیری از بی تحرکی، خود مراقبتی و توجه داشتن به بحث سلامت قبل از ایجاد دردهای ناشی از بیماری و ... شاهد کاهش این نوع بیماری ها و کاهش بار مالی ناشی از درمان آن در جامعه باشیم.

عکس

عکس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار