استاندار مرکزی خبر داد؛
استاندار مرکزی گفت: تا زمان برگزاری انتخابات مجلس سال جاری چنانچه تخلفی در این حوزه از هریک از مدیران استان و مدیران اجرایی انتخابات مشاهده شود، بی درنگ برای برخورد وعزل اقدام می‌کنیم
کد خبر: ۸۰۴۲۲۲
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۶ 08 December 2019

برخورد جدی با مدیران متخلف در رابطه با انتخابات در دستور کار است

 سید علی آقازاده پیش از ظهر یکشنبه در نشست با خبرنگاران در اراک، پیرامون ثبت نام کاندیدا‌های یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: تا پایان روز گذشته به عنوان آخرین روز ثبت نام کاندیداها، ۳۷۳ نفر در استان ثبت نام خود را قطعی کردند و ۱۵ نفر دیگر نیز ثبت نام آن‌ها هنوز قطعی نشده است.

وی ادامه داد: با ثبت نام قطعی این ۱۵ نفر آمار کاندیدا‌های یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی استان مرکزی به ۳۸۰ نفر خواهد رسید که نسبت به دوره قبل که ۳۴۴ نفر بود، با افزایش ۱۲.۸ درصدی مواجه خواهد بود که افزایش مشارکت مردم را نیز به دنبال دارد.

استاندار مرکزی بیان کرد: از ۳۷۳ کاندیدای نمایندگی مجلس در استان ۸۸.۱ را مردان و ۱۱.۹ درصد را خانم‌ها تشکیل می‌دهند. این نسبت در دوره قبل برای آقایان ۸۰ درصد و خانم‌ها ۲۰ درصد بوده است.

آقازاده گفت: تعداد داوطلبین به ازای هر کرسی مجلس ۵۵.۴ نفر در استان است که نسبت به دوره قبل ۱۳ درصد افزایش یافته است.

وی بیان کرد: جوان‌ترین کاندیدای استان در این دوره ۳۰ سال سن دارد و مسن‌ترین کاندیدا ۶۸ ساله می‌باشد.

استاندار مرکزی در خصوص میزان تحصیلات دانشگاهی کاندیدا‌های استان در این دوره از انتخابات مجلس گفت: ۴۶ نفر دارای مدرک دکتری، ۲۹۲ نفر با مدرک کارشناسی ارشد، ۳۴ نفر با مدرک کارشناسی و ۱۴ نفر دارای مدرک حوزوی می‌باشند.

آقازاده بیان کرد: مجموع کاندیدای ثبت نامی در حوزه انتخابیه اراک، خنداب و کمیجان ۱۴۸ نفر، تفرش آشتیان و فراهان ۶۷ نفر، محلات و دلیجان ۲۷ نفر، ساوه و زرندیه ۶۶ نفر، شازند ۴۹ نفر و حوزه انتخابیه خمین ۳۱ نفر می‌باشد.

وی اظهار داشت: پیش از شروع ثبت نام کاندیدا‌های انتخابات جلسه‌ای با هیات نظارت و  فرمانداران برگزار شد که در ایجاد هماهنگی‌ها موثر بود و در استان مرکزی به واسطه این هماهنگی‌ها فرمانداری اراک اولین فرمانداری مرکز از نظر تشکیل کامل هیات اجرایی نام گرفته است.

آقازاده ادامه داد: کاندیدا‌ها باید دقت کنند در شرایط کنونی به مشکلات مردم اضافه نکنند و با دادن وعده مناسب به آن‌ها امیدواری دهند. مطرح کردن صحبت‌هایی از قبیل: ارزان کردن بنزین و اقدامات یک دستگاه یا استان را زیر سوال بردن بر خلاف قانون بوده و پسندیده نیست و به طور حتم با چنین مواردی برخورد می‌شود.

استاندار مرکزی تصریح کرد: نظرات مطرح شده از سوی مدیرکل دفتر اجتماعی در فضای مجازی در رابطه با انتخابات، امری خارج از عرف بوده و قابل قبول نیست و به وی تذکر داده شده که در صورت تکرار این اقدام خارج از عرف، عزل خواهد شد.

وی تاکید کرد: اگر تخلف آشکار و عامدانه از هر کدام از مدیران استان و مدیران اجرایی انتخابات مشاهده شود، بی درنگ اقدام و برخورد می‌کنیم.

استاندار مرکزی گفت: صدا و سیما تا زمان انتخابات باید بر اساس چارچوب عمل کرده و دقت لازم را به عمل آورد. ممکن است در این برهه کاندیدا‌ها در کنار برخی از مسئولین در تصاویر و فیلم‌ها قرار بگیرند، باید موارد قانونی را رعایت کنیم.

آقازاده تاکید کرد: هیات‌های اجرایی و هیات نظارت بر انتخابات باید فعالیت کاندیدا‌ها در بخش مالی را رصد کنند. نظارت بر فضای مجازی و کنترل آن نیز در این حوزه  در دستور کار است.

استاندار مرکزی در بخش دیگر سخنان خود، در پاسخ به سوال خبرنگاران حوزه ورزشی در این نشست بیان کرد: تهیه سند ورزش استان به زمان بسیاری نیاز دارد و در افق پنج ساله آماده می‌شود و از اداره کل ورزش استان خواسته شده به سمت رشته‌هایی که استان در آن از استعداد خاصی برخوردار است، سوق پیدا کند.

استاندار مرکزی گفت: تیم فوتبال آلومینیوم دچار مشکلات شده و از رتبه خوبی در جدول رده بندی برخوردار نیست و دچار حاشیه شده که در همین رابطه جلسه‌ای با مدیرعامل آن خواهیم داشت.

وی در خصوص اجرای طرح ملی مسکن در استان مرکزی نیز گفت: در این طرح در قدم نخست ساخت ۸ هزار واحد مسکونی در استان مرکزی آغاز می‌شود که چهار هزار واحد در شهر اراک، سه هزار واحد در شهرستان ساوه و یک هزار واحد هم در سایر نقاط استان ساخته خواهد شد.

آقازاده در خصوص ناوگان حمل و نقل عمومی در اراک گفت: از ۵۰ اتوبوس جدید قرار شد ۳۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل درون شهری اضافه شود و ۲۰ مورد دیگر نیز به دلیل نبود پیمانکار همچنان موجود است. بنا به پیشنهاد شهرداری اراک اگر بتوان این اتوبوس‌ها را به صورت پیمانی واگذار کرد، در صورت موافقت شورای شهر با این مساله تا پایان سال این ۲۰ دستگاه نیز به کار گرفته می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار