کد خبر: ۸۰۳۶۷۰
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۱ 07 December 2019

گفت‌وگوی روز گذشته مهدی تاج با برنامه «ورزش و مردم» نمایش عریان مدیریت در ورزش کشور بود. رئیس فدراسیون فوتبال ژست انتقادپذیر گرفت و بارها علیه قاضی‌زاده‌هاشمی و نمایندگان مجلس موضع گرفت و در یک اقدام عجیب به احضارش از سوی مجلس واکنش نشان داد.

فرهیختگان: گفت‌وگوی روز گذشته مهدی تاج با برنامه «ورزش و مردم» نمایش عریان مدیریت در ورزش کشور بود. رئیس فدراسیون فوتبال ژست انتقادپذیر گرفت و بارها علیه قاضی‌زاده‌هاشمی و نمایندگان مجلس موضع گرفت و در یک اقدام عجیب به احضارش از سوی مجلس واکنش نشان داد. او در مهم‌ترین بخش صحبت‌هایش که احتمالا عجیب‌ترین آن بود، گفت: «من اینجا با مردم صحبت می‌کنم، نمایندگان مجلس هم گوش کنند!» روز گذشته البته صحبت‌های مهم‌تری از سوی مهدی تاج مطرح شد که نیازمند بررسی‌های بیشتر است.

موضوع پرسپولیس قابل حل است؟

فارغ از آنکه مهدی تاج در برنامه «ورزش و مردم» به همه تاخت و تمام اشتباهات شخصی‌اش را توجیه کرد، اما بد نیست به مهم‌ترین دغدغه این روزهای هواداران بپردازیم. جدایی مارک ویلموتس از فوتبال ایران به گفته تاج پیش از دیدار مقابل عراق اتفاق افتاده و از همان روز فدراسیون فوتبال ایران به دنبال انتخاب سرمربی جدید برای تیم ملی است. برانکو ایوانکوویچ احتمالا نزدیک‌ترین گزینه به نیمکت تیم ملی محسوب می‌شود.

تاج در برنامه ظهر جمعه بارها از پاسخ به اینکه میزان شانس برانکو برای جایگزینی ویلموتس چقدر است، فرار کرد، اما او یک جمله مهم را بیان کرد که قابل پیگیری است؛ «اگر برانکو بخواهد بیاید، باید موضوع پرسپولیس حل شود.» اشاره او به طلبی است که برانکو از باشگاه پرسپولیس دارد و اعلام کرده تا زمانی که این مبلغ پرداخت نشود، حاضر نیست روی نیمکت تیم ملی بنشیند. اخبار قبلی ما نیز حکایت از آن داشت که سفیر ایران در کرواسی ماموریت داشته این مشکل را به نفع تیم ملی حل کند.

پیشنهاد برانکو چه بوده؟

شنیده‌ها از جزئیات درخواست برانکو اما نشان می‌دهد حضور این مربی کروات روی نیمکت تیم ملی، چندان کم‌هزینه نیست. براین اساس ظاهرا برانکو خواستار دریافت مبلغ یک میلیون و 140 هزار یورو به‌عنوان طلب خود و دستیارانش از پرسپولیس شده، علاوه‌بر این مبلغ، فدراسیون موظف است 4 برگه مفاصاحساب را که در چهار سال حضور برانکو در پرسپولیس بوده، به سرمربی کروات پیشین الاهلی تحویل دهد که این مبلغ حدود 150 تا 160 هزار یورو برآورد می‌شود.

علاوه‌بر همه اینها مدت قرارداد برانکو نیز از چالش‌های دیگر فدراسیون فوتبال با این مربی است. ظاهرا فدراسیون فوتبال به او پیشنهاد قراردادی 6 ماهه داده که درصورت صعود به جام‌جهانی قابل تمدید به دو سال و نیم است، اما برانکو اعلام کرده قرارداد باید به صورت کامل و به مدت سه ساله بسته شود. درباره مبلغ قرارداد او هم گمانه‌زنی‌های بسیاری مطرح شده، اما موثق‌ترین آنها می‌گوید احتمالا حدود همان 3 میلیون یورو برای او و دستیارانش!

مربی ایرانی هم گزینه است

فدراسیون فوتبال به‌تازگی مبلغ قابل‌توجهی از مطالبات ویلموتس را پرداخت کرده و عملا پولی برای به خدمت گرفتن برانکو ندارد. در کنار همه اینها زمان کافی هم برای استخدام یک مربی بیگانه به فوتبال ایران وجود ندارد و همین موضوع باعث می‌شود برانکو به هیچ عنوان از درخواست‌هایش کوتاه نیاید. بحث استخدام یک مربی داخلی (گل‌محمدی، دایی و حتی هاشمیان) راه دیگری است که فدراسیون درمقابل خود می‌بیند، اما ترجیح می‌دهد به آن توجهی نکند.

به هر ترتیب مهدی تاج و اعضای فدراسیون فوتبال این روزها به‌شدت در پی جایگزین کردن یک سرمربی به جای ویلموتس هستند و در این راستا احتمالا سر کیسه را هم شل خواهند کرد، چون ظاهرا گزینه بهتری نسبت به برانکو وجود ندارد و شاید باز هم کمک‌های دولتی از راه برسد!

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار