انتخابات
رییس ستاد انتخابات استان مرکزی گفت: شمار داوطلبان ثبت‌نام شده یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی این استان در پایان پنجمین روز مهلت قانونی نام‌نویسی به ۱۸۵ نفر رسید.
کد خبر: ۸۰۳۲۸۴
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۰ 05 December 2019

 

به گزارش تابناک مرکزی نقل از ایرنا«بهروز اکرمی» عصر پنجشنبه گفت: مشارکت داوطلبان استان مرکزی برای ثبت‌نام و حضور در عرصه رقابت  این انتخابات تاکنون با افزایش ۲۵ درصدی همراه بوده است.

وی بیان کرد: از مجموع ثبت‌نام کنندگان قطعی انتخابات مجلس شورای اسلامی استان مرکزی  ۱۶۶ نفر مرد و ۱۹ نفر زن هستند.

رییس ستاد انتخابات استان مرکزی ادامه داد: در پنجمین روز از مهلت یک هفته‌ای ثبت‌نام داوطلبان انتخابات مجلس، ٦٧ نفر متشکل از ٦١ نفر مرد و ٦ نفر زن در ۶ حوزه انتخاباتی این استان حضور خود را قطعی کردند.

اکرمی تصریح کرد: در حوزه انتخابیه اراک ، خنداب و کمیجان در مجموع ٥٩ نفر متشکل از ٤٦ نفر مرد و ١٣ نفر زن و در حوزه انتخابیه ساوه و زرندیه در مجموع ٣٧ نفر متشکل از ٣٥ نفر مرد و ٢ نفر زن ثبت‌نام کرده‌اند.

وی گفت: در حوزه انتخابیه تفرش، آشتیان و فراهان در مجموع ٣٦ نفر متشکل از ٣٤ نفر مرد و ٢ نفر زن، در حوزه انتخابیه محلات و دلیجان در مجموع ١٥ نفر مرد،در حوزه انتخابیه شازند در مجموع ٢٢ نفر مرد و در حوزه انتخابیه خمین هم در مجموع ١٦ نفر متشکل از ١٤ نفر مرد و ٢ نفر زن ثبت‌نام کرده‌اند.

استان مرکزی هفت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد که شامل ۲ کرسی آن متعلق به نمایندگان حوزه انتخابیه اراک، کمیجان و خنداب است و حوزه های انتخابیه «تفرش، آشتیان و فراهان»، «ساوه و زرندیه»، «محلات و دلیجان»، «شازند» و خمین  هر کدام یک کرسی نمایندگی در خانه ملت دارند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار