رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی
ثبت نام داوطلبان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز دهم آذرماه آغاز می‌شود
کد خبر: ۸۰۱۱۶۵
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۵ 28 November 2019

ستاد انتخابات استان مرکزی آماده ثبت نام داوطلبان مجلس

اکرمی رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی گفت: ثبت نام داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه دهم آذرماه از ساعت ۸ صبح آغاز و تا روز شنبه هفدهم آذر به مدت ۷ روز ادامه دارد.

اکرمی افزود: ثبت نام داوطلبان در وزارت کشور فرمانداری‌های مراکز حوزه اصلی انتخابات شهرستان‌ها و در خارج از کشور در نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران صورت می‌گیرد.

او اضافه کرد: شرایط سنی داوطلبان حداقل سی سال و حد اکثر ۷۵ سال است و داشتن مدرک کارشناسی ارشد یا معادل آن از شرایط ثبت نام است.

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی بیان کرد: همراه داشتن شناسنامه کارت ملی و دو قطعه عکس برای ثبت نام الزامی است.

۲ اسفند ماه امسال انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۲ اسفند ماه امسال (۱۳۹۸) برگزار می‌شود و طبق برنامه زمانی انتخابات، ۱۰تا ۱۶ آذر زمان ثبت نام انتخابات مجلس یازدهم است و شورای نگهبان با بررسی صلاحیت داوطلبان، نامزدی و تایید نهایی صحت برگزاری انتخابات را اعلام می‌کند.

به گفته سید سلمان سامانی سخنگوی وزارت کشور شرایط اعتقاد و التزام عملی به اسلام، التزام عملی به نظام جمهوری اسلامی ایران، تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران، اعلام وفاداری به قانون اساسی و اصل مترقی ولایت مطلقه فقیه، داشتن مدرک کارشناسی ارشد یا معادل آن، نداشتن سوء شهرت، سلامت جسمانی در حد برخورداری از نعمت بینایی، شنوایی و گویایی و حداقل سن ۳۰ سال و حداکثر ۷۵ سال از شرایط ثبت نام کنندگان در انتخابات است.

همچنین به گفته کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در قانون انتخابات اصلاحی صورت نگرفته و در انتخابات پیش رو قانون انتخابات گذشته اجرا می‌شود و با تفاوت توافقاتی که با وزارت کشور انجام شده فقط در حوزه الکترونیکی شدن انتخابات ممکن است اقداماتی صورت بگیرد.

کدخدایی با بیان اینکه بررسی صلاحیت کاندیدا‌ها و نامزد‌ها بعد از ثبت نام در فرصت قانونی انجام می‌شود افزود: طبق قانون انتخابات شورای نگهبان یک وظیفه قانونی دارد که باید شرایط و موانع را بررسی کند در ماده‌های ۲۸، ۲۹ و ۳۰ قانون انتخابات شرایط و موانعی ذکر شده است.

دوره دهم قانونگذاری مجلس شورای اسلامی در خرداد سال ۱۳۹۹ به پایان می‌رسد و مطابق قانون باید چند ماه پیش از شروع رسمی دوره بعد، انتخابات برگزار شده باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار