استاندار مرکزی:
استاندار مرکزی گفت: اگر طرح بنزینی مد نظر خوب اجرا گردد و در اجرا بدست افراد و آدم های عاقل بیفتد می تواند به خانوار ها و در راستای عدالت اجتماعی کمک کند.
کد خبر: ۷۹۷۸۰۳
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۹ 17 November 2019

به گزارش تابناک مرکزی سید علی آقازاده استاندار مرکزی در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص حوادث و اتفاقات و اقدامات پیرامون گرانی بنزین گفت: من هم ممکن است به این طرح در جایگاه شخصی ایراد داشته باشم و نظر آحاد مردم هم ممکن است مختلف باشد که قابل‌احترام است.

آقازاده افزود: شاید اگر از قالب مسئولیت بیرون بیاییم، ابهامات، سؤالات و پیشنهادات داشته باشیم.

وی عنوان کرد: به این نکته اذعان داریم قیمت سوخت با درآمدهای سرانه کشور، هم خوانی ندارد ولی شاید به زمان اجرا و قیمت ایراد داریم.

استاندار با اشاره به اعلام مخالفت برخی از نمایندگان با موضوع افزایش قیمت بنزین، بیان کرد: مخالفت برخی از نمایندگان جای تعجب دارد؛ چرا که مسئولین نباید با تصمیم نظام مخالفت کنند.

وی مخالفت نمایندگان را تبلیغی دانست و تصریح کرد: مخالفت برخی از مسئولین با تصمیمی که گرفته شده غرضی دارد که نشان می دهد مواضع آقایان و خانم ها در فضای انتخاباتی سیر می کند.

آقازاده ضمن تاکید بر اینکه با مسئولی که در این خوزه حرف انتقادی می زند، باید برخورد شود اظهار کرد: مسئولین منتقد باید پاسخ‌گو باشند و یک مسئول نباید در این شرایط با سؤال کردن فضا را تهییج کند؛ چرا که آنها از دید یک شخص حقیقی نگاه نمی کنند. هر کسی که در شرایط فعلی مسئولیت دارد و از این مورد انتقاد کند، ابتدا باید با او برخورد کرد.

وی ضمن بیان اینکه راه برگشت نداریم و این طرح باید اجرا شود، عنوان کرد: از یک مسئول انتظار انتقاد از تصمیم نظام را نداریم و هر کس در استان موضع ضد این تصمیم بگیرد حتماً با او برخورد می کنم.

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه رسانه ها کمک کنند تا این طرح اجرا شود، عنوان کرد: شاید خیلی ها در مورد زمان اجرا سؤال داشته باشند اما این کار دو سال در جریان بوده است و بالاخره این روزها اجرا شد.

آقازاده ادامه داد: تابستان قرار بود این کار انجام شود اما به‌قدری جو سنگین شد که دولت مجبور به عقب‌نشینی شد.

وی بابیان اینکه گران شدن قیمت را از یک هفته پیش می‌دانستم ولی حتی به خانواده هم نگفتم تشریح کرد: قبول داریم که مردم مشکل‌دارند و این افزایش قیمت ممکن است فشارهای بیشتری وارد کند اما باید رسانه‌ها مردمی را که آمادگی تهییج‌پذیری دارند را آرام کنند. باید توپ را باتدبیر حرکت دهیم و در زمین دیگران نیندازیم و آرامش را حفظ کنیم.

وی افزود: وقتی عده‌ای مردم را در فضای مجازی تحریک می‌کنند باید رسانه‌ها سعی کنند که در این فضا به تحریک‌ها دامن نزنند.

آقازاده در پاسخ به اعتراض برخی از خبرنگاران در خصوص برخورد با معترضان، گفت: بنده به‌عنوان مسئول امنیت وقتی یک عده‌ای که مستقیماً از خارج پیام دریافت می‌کنند و در بین جمعیت معترض صادق قرار می‌گیرند چه می‌توانم بکنم. اگر خبرنگاران در میدان بودند ما در مرکز تصویر شهر فضا را رصد می‌کردیم. رسانه نباید اجازه دهد که فضا دست این عده بیفتد.

وی اظهار کرد: نمی‌گوییم دروغ بگویید، راستش را بگویید ولی از رسانه‌ها می‌خواهیم که تهییج نکنید.

استاندار مرکزی عنوان کرد: مردم تحت‌فشارند اما حتی با فقر مردم نیز قیمت بنزین ناعادلانه است و بین یک پولدار و فقیر در استفاده از یارانه بنزین عدالت برقرار نیست.

وی با تأکید بر اینکه نگذاریم جو دست مدیریت خارجی بیفتد اظهار کرد: به‌رغم اختلاف‌نظرهایی که در اجرا داریم خواهش این است که مدیریت کنیم؛ اگر این طرح خوب اجرا گردد و در اجرا به دست افراد و آدم‌های عاقل بیفتد می‌تواند به خانوارها و در راستای عدالت اجتماعی کمک کند.

استاندار مرکزی تصریح کرد: تلاش این است که تورم ایجاد نشود ولی چه بخواهیم و چه نخواهیم تورم مختصری خواهد داشت و تلاش می‌کنیم تا در خدمات و کالاهای اساسی افزایش قیمت نداشته باشیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار