دهکده خانواده
سید احمد سجادی مدیرکل دفتر اجتماعی استانداری مرکزی گفت: دهکده خانواده با هدف کمک به ترویج ازدواج آسان جوانان و زندگی پایدار به زودی در این استان راه‌اندازی می‌شود
کد خبر: ۷۹۷۱۹۷
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۶ 14 November 2019

دهکده خانواده در استان مرکزی راه‌اندازی می‌شود

 

سید احمد سجادی افزود: این دهکده در دانشگاه آزاد اسلامی استان مستقر می‌شود و واحد قنات دانشگاه آزاد اراک مسئولیت راهبری موضوعات آن را برعهده دارد.

وی اظهار داشت: برای این دهکده شاکله‌ای پیش‌بینی شده که تمامی مراحل سنت حسنه ازدواج از نخستین تصمیم تا امور اجرایی، برگزاری آیین و جشن و پذیرایی از میهمانان را  سرویس‌دهی می‌کند و هدف از آن کاهش هزینه ازدواج، توجه به مهارت‌های همسرگزینی و زندگی شاداب و سالم و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی  است.

مدیرکل دفتر اجتماعی استانداری مرکزی گفت: آموزش قبل از ازدواج، کانون زندگی پایدار، مشاوره خانوادگی و ارایه الگو زندگی موفق با کمترین هزینه برای زوج‌های جوان در این دهکده پیش‌بینی شده است.

سجادی افزود: راهبرد‌های ترسیمی برای دهده خانواده به گونه‌ای طراهی شده که بعد از ازدواج نیز ارایه خدمات متوقف نخواهد شد و مهارت ورزی و کیفیت زیست سالم تربیت فرزندان و مهار بحران‌ها تا دوران سالمندیدنبال شده و کمک‌های لازم ارایه می‌شود.

وی اظهار داشت: دانشگاه‌های در زمره گروه‌های مرجع هستند که در کنار تولید و توسعه علم در حوزه‌های پرورشی و راهبری اخلاقی خانواده هم باید سهم موثر ایفا کنند و با راه‌اندازی دهکده خانواده شرایطی مهیا می‌شود که از ظرفیت فضای دانشگاه آزاد در مهار آسیب‌های اجتماعی ترویج ازدواج آسان و اشاعه الگو‌های زندگی سالم و شاد به بهترین شکل بهره گرفته شود.

مدیرکل دفتر اجتماعی استانداری مرکزی گفت: برنامه‌های استانداری در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی در قالب عمل و نمایه اجتماعی و فرهنگی استان است که به تمام مباحث اجتماعی و فرهنگی در روستا و شهر با محوریت کل جامعه هدف توجه دارد.

یک میلیون ۴۰۰ هزار نفر جمعیت استان مرکزی در ۱۲ شهرستان استان ساکن هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار