مدیرکل هواشناسی استان مرکزی گفت: بر اساس نقشه‌های پیش یابی هوا با ورود یک سامانه بارشی در اواخر هفته جاری، سرمای شدید و بارش برف این استان را فرا می‌گیرد
کد خبر: ۷۹۷۱۶۹
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۹ 13 November 2019

نتیجه تصویری برای سرما وبرف

«آرش بهاروند» روز جهارشنبه افزود:  این سامانه از مناطق شمال شرق کشور به سمت استان مرکزی در حرکت است و بر اثر شمالی شدن جریانات جوی از اواخر وقت روز جمعه تا سه شنبه هفته آتی بارش برف و باران و وزش باد پدیده غالب این استان خواهد بود.
وی توضیح داد: پیش‌بینی شده کاهش محسوس دمای روزانه بین ۸ تا ۱۰ و دمای شبانه بین ۴ تا ۵ درجه سانتیگراد در این ایام رخ دهد که این مهم احتمال سرمازدگی محصولات باقی‌مانده زراعی و باغی را به همراه دارد و نیاز است که کشاورزان اقدامات پیشگیرانه موثر را به کار بندند تا متحمل خسارات نشوند.
مدیرکل هواشناسی استان مرکزی ادامه داد: برودت هوا و بارش برف احتمال یخ‌زدگی سطح معابر و جاده‌ها را به همراه دارد و نیاز است دستگاه‌های عضو ستاد بحران آمادگی لازم را داشته باشند.

بهاروند گفت:  برداشت باقی‌مانده محصولات زراعی و باغی در اسرع وقت و انتقال به انبار‌های استاندارد،   تنظیم دمای گلخانه ها، مرغداری‌ها، گاوداری‌ها، سالن‌های پرورش قارچ  از جمله توصیه‌هایی است که به بهره برداران می‌شود.

استان مرکزی در قلب ایران واقع شده که دارای اقلیمی نیمه خشک با زمستان‌های سرد است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار