رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان مرکزی گفت: با وجود اطلاع رسانی‌ها، پیام‌های بهداشتی و پیشگیرانه، تعداد ماموریت‌های این مرکز برای امداد رسانی به مسمومیت با گاز منواکسیدکربن از ابتدای مهرماه سال جاری تا کنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است
کد خبر: ۷۹۶۵۳۱
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۲ 12 November 2019
نتیجه تصویری برای گاز مونوکسید کربن
پریا بهرامی افزود: از ابتدای مهرماه امسال و آغاز فصل سرما ۱۳ مورد ماموریت مسمومیت با گاز منو اکسید کربن توسط مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی انجام شده است.
وی ادامه داد: ۲۵۶ ماموریت مسمومیت با گاز منواکسیدکربن سال گذشته توسط اورژانس استان مرکزی انجام شد که هفت مورد این ماموریت‌ها منجر به مرگ شده و بقیه در محل درمان و یا به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان منتقل شدند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: نیاز است با افزایش اطلاع رسانی و آگاهی مردم از خطرات بی توجهی به گاز منو اکسید کربن تعداد مسمومیت به این گاز در ماه‌های آینده کاهش یابد.

بهرامی خاطرنشان کرد:  مسمومیت با گاز منو اکسید کربن علایمی از جمله سنگینی سر، حالت تهواع، افت فشار، تنگی نفس و سرگیجه‌های دورانی را برای افراد به همراه دارد.

وی ادامه داد: برای جلوگیری از مسمومیت با گاز منو اکسیدکربن باید از سامانه‌های گرمایشی مطمئن استفاده شده و خروجی‌های هوای وسایل گرمایشی  به صورت دوره‌ای چک شده و از استفاده وسایل گرمایشی در حمام و آشپزخانه‌های بسته خودداری شود.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان مرکزی گفت: در صورت بروز هرگونه علایم از جمله تنگی نفس، سرگیجه، حالت تهوع و احساس افت فشار باید در اولین فرصت افراد به مراکز درمانی مراجعه و یا با اورژانس تماس بگیرند.

بهرامی افزود: همچنین افراد در صورت مواجهه با بیمار مشکوک به مسمومیت با گاز منو اکسید کربن، با توجه به اینکه امکان نشت این گاز در محیط وجود دارد، ابتدا در اولین فرصت بیمار را از محیط خارج کرده و در صورتی که امکان خارج کردن فرد از محیط وجود ندارد درب و پنجره و خروجی هوا به سمت بیرون را باز کنند.

وی اظهار داشت: در صورتی که فرد لباس تنگ در تن دارد، لباس بیمار را از تن خارج کرده و یا دکمه‌های آن را باز کنند تا راه نفس کشیدن برای فرد مسموم باز شود.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی ادامه داد: اگر وضعیت تنفسی بیمار مطمئن نیست از دادن هرگونه خوراکی و آشامیدنی به بیمار خودداری شود و در صورتی که وضعیت هوشیاری و تنفسی فرد کامل و پایدار است می‌توان نسبت به خوراندن نوشیدنی به اواقدام کرد.

بهرامی گفت: افراد در صورت مواجه با فرد مسموم با شماره ۱۱۵ تماس گرفته و شرح حال دقیقی از بیمار و احتمال مسمومیت با گاز منو اکسیدکربن را مطرح کرده و آدرس دقیق محل را به اورژانس اعلام کنند.

وی ادامه داد: در صورت امکان هم‌شهریان افراد مسموم را به نزدیکترین مرکز درمانی منتقل کنند.
نتیجه تصویری برای گاز مونوکسید کربن
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار