مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان مرکزی:
حجت الاسلام ذوالفقاری گفت: باید در هفته وحدت با انجام فعالیت‌های فرهنگی به وحدت بیشتر جامعه اسلامی همت گماشت
کد خبر: ۷۹۶۳۰۵
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۶ 11 November 2019

 

 

حجت الاسلام مصطفی ذوالفقاری گفت: ایجاد تفرقه و اختلاف افکنی در بخش‌های مختلف از اهداف دشمنان برای تسلط ملت ایران هست که مردم با هوشیاری این توطئه‌ها را خنثی خواهند کرد.

 

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان مرکزی افزود: اهل سنت، دوازدهم ماه ربیع الاول و شیعیان هفدهم این ماه را سالروز ولادت پیامبر گرامی اسلام (ص) میدانند؛ امام خمینی (ره)، بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران که خود از منادیان وحدت در جهان اسلام بودند، از این مساله برای اتحاد و نزدیک شدن گروه‌های اسلامی استفاده کردند و فاصلۀ بین این دو تاریخ ( 12 تا 17 ربیع الاول) را «هفتۀ وحدت» نامگذاری کردند.

 

 

وی با بیان اینکه مسلمانان بر انجام عبادات مهمی چون نماز، روزه، حج، زکات و غیره اتفاق نظر دارند، اضافه کرد: این هفته، فرصت مناسبی است تا ضرورت همبستگی و یکدلی جهان اسلام به ویژه در این زمان پُر از فتنه و آشوب، با دقت بیشتری مورد بررسی قرار گیرد، وحدت مهم‌ترین و زیربنایی‌ترین اصل در ماندگاری اسلام و مقابله با توطئه‌های دشمنان علیه این دین الهی است.

 

 

این مقام مسئول به برگزاری برنامه های ویژه ای در هفته وحدت از سوی کانون های مساجد اشاره و بیان کرد: ترویج فرهنگ وحدت آفرینی با محوریت مساجد از مهمترین اولویت برنامه‌های کانون‌های مساجد همزمان با هفته وحدت است.

 

 

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی، عنوان کرد: به مناسبت تقارن هفته وحدت و هفته کتابخوانی مسابقه کتابخوانی از کتاب «سنن النبی» از 20 آبان تا 5 آذر به همراه تقدیر از نفرات برتر برگزار می شود، در این مسابقه علاقمندان باید به 5 سوال آن پاسخ دهند و به شماره همراه اعلام شده در سایت کانون های مساجد استان مرکزی ارسال کنند.

 

 

حجت الاسلام ذوالفقاری تصریح کرد: برپایی نمایشگاه های عکس و پوستر، ایجاد ایستگاه صلواتی، توزیع کتاب بین کانون‌های فرهنگی هنری از برنامه‌های مهم هفته وحدت در استان مرکزی است.


 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان مرکزی با بیان اینکه باید در هفته وحدت با انجام فعالیت های فرهنگی به وحدت بیشتر جامعه اسلامی همت گماشت، ادامه داد: هرجا وحدت و یکپارچگی در میان مذاهب مختلف ادیان به ویژه مسلمانان شکل گرفته امکان استثمار و سلطه بر مردمان بسیار کمتر شده است.

 

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر قریب به ۶۰۰ کانون فرهنگی هنری در مساجد روستایی و شهری استان مرکزی فعالیت می کنند، گفت: وجود این تعداد کانون ظرفیتی بزرگ برای تبلیغ مقوله وحدت است و می توان از این ظرفیت در جهت ترویج و توسعه ارزش های ناب اسلام بهره گرفت.

 

 

فاصله میان ۱۲ ربیع‌االاول که سالگرد ولادت پیامبر اکرم (ص) بنابر روایات اهل سنت می باشد تا ۱۷ ربیع الاول که تاریخ ولادت حضرت محمد (ص) بنابر روایات موجود در شیعه است، از سوی امام خمینی (ره) به عنوان هفته وحدت نامگذاری شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار