ترافیک
مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی گفت: ۴۸۰ سمن در حوزه‌های مختلف استان فعالیت دارند، اما نقش‌پذیری و فعالیت تشکل‌های غیردولتی در راهبری امور ترافیکی کمرنگ است و باید از توان این بخش در فرهنگ‌سازی و پیشبرد اهداف ترافیکی به درستی استفاده شود
کد خبر: ۷۹۶۱۸۵
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۲ 11 November 2019

نتیجه تصویری برای احمد سجادی اراک

احمد سجادی افزود: مجموعه استان آماده همکاری و حمایت برای ثبت سمن‌های حوزه ترافیک است.

وی اظهار داشت: استان مرکزی در حوزه تصادف جاده‌ای و درون‌شهذری معضلات جدی دارد و نیاز است که سهم مناسبی از فعالیت سمن‌ها در عرصه فرهنگ‌سازی ترافیک و اقدامات بازدارنده باشد و سمن تخصصی نیز در این راستا ثبت شود.

مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی گفت: سمن‌ها در حوزه ترافیک می‌توانند با بهره‌گیری از دانش کارشناسان راهنمایی و رانندگی و نیروی انتظامی در بخش‌های مختلف برای کاهش آمار تصادف و تقویت دامنه پیشگیری فعالیت کنند.

سجادی خاطرنشان کرد: سازمان مردم نهاد فعال استان در بخش‌های مختلف سلامت، خیریه، فرهنگی، محیط زیست و امور اجتماعی خدمت‌رسانی دارند.

وی گفت: ۳۷ درصد سمن‌های استان در حوزه اجتماعی، ۱۸ درصد در بخش خیریه، ۱۰ درصد فرهنگی، هفت درصد در حوزه سلامت، ۶ درصد در بخش محیط زیست و بقیه نیز در بخش‌های مختلف فرهنگی و مذهبی فعالیت می‌کنند.

مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی افزود: بیش از ۱۰ هزار نفر به طور مستقیم و ۱۰۰ هزار نفر به صورت غیرمستقیم در این استان از سوی سازمان‌های مردم نهاد خدمات دریافت می‌کنند.

 بررسی‌ها نشان می‌دهد استان مرکزی به لحاظ شاخص مرگ و میر ناشی از تصادفات، در زمره پنج استان با آمار بالای قربانیان جاده‌ای است.

کارشناسان حوزه اجتماعی و دست اندرکاران حوزه حمل و نقل و پلیس راه استان مرکزی معتقدند که خطای انسانی رتبه نخست در بروز سوانح جاده‌ای در این استان را دارد.

بین ۷۰ تا ۸۰ درصد از حوادث رانندگی منجر به فوت این استان به دلیل خطا‌های انسانی و رعایت نکردن قوانین راهنمایی و رانندگی رخ می‌دهد.

۳۰۹ نفر از ابتدای امسال تاکنون در جاده‌های استان مرکزی جان خود را از دست داده‌اند که از این تعداد ۱۷ نفر از ابتدای آبان‌ماه جاری تاکنون در این حوادث قربانی شده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار