معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: هیچ طرحی در راستای رونق تولیدی نباید در مراحل رسیدگی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و بانک‌های عامل این استان بلاتکلیف بماند
کد خبر: ۷۹۵۹۸۱
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۰ 10 November 2019

هیچ طرح رونق تولیدی در استان مرکزی نباید بلاتکلیف بماند

«سعید فرخی» روز یکشنبه در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان مرکزی در اراک، افزود: دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل باید نهایت تلاش خود را برای رسیدن به اهداف ترسیم شده در راستای رونق تولید این استان به کار گیرند.

وی بیان کرد: شمار طرح‌های بلاتکیلف در حوزه رونق تولید در استان مرکزی کم نیست که این طرح‌ها باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن ساماندهی شوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی ادامه داد: حفظ و تثبیت اشتغال‌موجود در واحد‌های صنعتی و تولیدی این استان در اولویت برنامه‌ها است.

فرخی اظهار داشت: شمار ثبت‌نام‌های طرح رونق تولید امسال استان مرکزی نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته و در پرداخت این تسهیلات نیز وضعیت خوبی حاکم نیست.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی هم در این نشست آخرین وضعیت تسهیلات رونق تولید این استان در سال جاری را تشریح کرد و گفت: ۳۷۵ مورد تقاضا در راستای این طرح ثبت شده که ۱۶۶ طرح به مبلغ چهار هزار و ۸۳۷ میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی شده است.
«محمدرضا حاجی پور» افزود: از این تعداد، ۲۵ طرح به مبلغ ۶۸۲ میلیارد ریال مصوب و ۱۹ طرح به مبلغ ۵۱۱ میلیارد ریال پرداخت شده است.
وی بیان کرد: ۱۵ طرح در این مدت به مبلغ ۳۹۱ میلیارد ریال انتقالی از سال ۹۷ پرداخت شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی ادامه داد: ۱۳۷ مورد تسهیلات نیز از ابتدای سال جاری تاکنون به مبلغ یک هزار و ۷۷۶ میلیارد ریال به صورت مستقیم در این استان پرداخت شده است.

حاجی پور عنوان کرد: ۷۲۸ طرح رونق تولید پارسال در استان مرکزی ثبت نام شد، اما امسال این طرح در قالب رونق تولید و تبصره ۱۸ پرداخت شده که از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۷۵ طرح رونق تولید و ۲۵۱ طرح در بحث تبصره ۱۸ در این استان ثبت‌نام شده‌است.

وی گفت: از ۲۵۱ طرح ثبت‌نام شده در راستای تبصره ۱۸ این استان، ۷۲ طرح به مبلغ ۶ هزار و ۷۳ میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی شده که ۱۱ طرح با اعتباری بالغ بر ۶۹۵ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال مصوب و ۹ طرح با ۶۲۰ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال پرداخت شده‌است.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری مرکزی هم در این نشست گفت: هدفگذاری رونق تولید در سال‌های اخیر از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت به استان اعلام می‌شد، اما این مهم امسال از سوی استان مرکزی و بر اساس هدف‌گذاری سال گذشته در نظر گرفته شده است.

«مجید نیکی ملکی» افزود: هدفگذاری پارسال این استان برای استان مرکزی ۱۲ هزار میلیارد ریال بود که تا پایان سال ۱۵ هزار و ۳۴۰ میلیارد ریال محقق شد.

وی بیان کرد: ۳۷۵ متقاضی امسال برای استفاده از تسهیلات رونق تولید در استان مرکزی در بخش‌های صنعت، کشاورزی و گردشگری ثبت‌نام کرده‌اند که ۱۶۶ طرح در بخش کشاورزی و صنعت به سیستم بانکی معرفی شده‌اند.

مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری مرکزی ادامه داد: سیاست کلی دولت صیانت از فرصت‌های موجود اشتغال و ظرفیت تولیدی کشور است، جهت‌گیری اصلی رونق تولید به سمت پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش برای حفظ وضع موجود است.

بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار