نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی گفت: هفته وحدت از برکات نظام اسلامی و راهبرد اصلی مسلمانان در برابر هجمه‌های بی امان دشمنان اسلام از همبستگی و اتحاد نشات می‌گیرد
کد خبر: ۷۹۵۹۸۰
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۸ 10 November 2019

هفته وحدت از برکات نظام اسلامی است

آیت‌الله «قربانعلی دری‌نجف‌آبادی» روز یکشنبه در محفل شعرخوانی آیینی و مقاومت شعرای استان مرکزی افزود: هفته وحدت یادگار پیر فرزانه انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) است و پیام آن برادری و اتحاد مسلمانان است تا با ذهن هوشیار، در سایه دستورات پیامبر خدا و عترت پاک آن حضرت حرکت کنند.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط دنیای اسلام، هرچه همدلی، اخوت و برادری میان ملت‌های مسلمان بیشتر شود زمینه بالندگی، رشد مشترک فکری و اعتقادی در جوامع اسلامی فراهم می‌آید.

امام جمعه اراک اضافه کرد: قرآن و سنت نبوی (ص) از سرمایه‌های اصلی مسلمانان و اساس تمدن اسلامی است و مذاهب اسلامی باید از این سرمایه به بهترین وجه استفاده کنند و در سایه وحدت با پیروی از سیره نبوی و تمسک به حبل الله امورشان را پی بگیرند.

آیت‌الله دری نجف آبادی عمل به دستورات قرآن و پیروی از سیره پیامبر (ص) را موجب تحقق وحدت میان مسلمانان معرفی کرد و گفت: هفته وحدت بهترین فرصت برای اشاعه منش و سبک زندگی پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) است.

وی گفت: استان مرکزی مهد فرهیختگان و مشاهیر است و شعرا و فعالان ادبی این خطه باید خود را پرچمدار فرهنگ و اصالت استان مرکزی بدانند و برای حفظ نام و آوازه این سرزمین در آسمان شعر و ادب ایران زمین بدرخشند.

نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی اضافه کرد: ادبیات آیینی از نظر ساختار لفظی و نمای بیرونی و به کارگرفتن انواع سبک‌ها، شگرد‌های هنری و آرایه‌های لفظی و معنوی، تفاوتی با سایر ادبیات رایج در زبان فارسی ندارد و آنچه ادب آیینی را متمایز می‌سازد، شاکله معنوی و بار محتوایی آن است و به راحتی با مخاطب ارتباط برقرار می‌کند.

آیت الله دری نجف آبادی افزود: تلاش شعر و سروده‌های آیینی بیان نگرش ساده از وقایع تاریخی است که این بار در قالب شعر به مخاطبان ارایه می‌شود و شعرای استان مرکزی در این حوزه سرآمد دیگر استان‌های کشور هستند.

در این آیین از شعرای برتر استان مرکزی تقدیر شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار