رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: با توجه به صنعتی بودن استان مرکزی میزان نگرانی‌ها در خصوص ابتلا به سرطان زیاد است
کد خبر: ۷۹۵۶۲۱
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۳ 09 November 2019

نتیجه تصویری برای جمالیان اراک

 

سید محمد جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی امروز در آیین بزرگداشت پروفسور اردشیر قوام زاده (پدر پیوند مغز و استخوان ایران) گفت: دکتر قوام زاده از برترین‌های حوزه اخلاق و دانش در ایران و دنیا محسوب می‌شوند و نکوداشت ایشان یک اقدام به‌موقع و لازم بود.
جمالیان به آمار بیماران سرطانی در استان مرکزی اشاره‌ای کرد و افزود: در استان مرکزی ۲۱۱۹ نفر مبتلابه بیماری سرطان هستند که از این تعداد ۴۶ درصد آن‌ها خانم‌ها و ۵۴ درصد آقایان هستند.

وی ادامه داد: با توجه به صنعتی بودن استان مرکزی میزان نگرانی‌ها در خصوص ابتلا به سرطان زیاد است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی بیان کرد: در استان مرکزی از هر ۱۰۰ هزار نفر میزان ابتلا به سرطان ۱۳۶/۲۶ است که در نرم کشوری از هر ۱۰۰ هزار نفر ۱۵۰ نفر است که این نشان می‌دهد استان نرم پایینی نسبت به کشور دارد.

وی اضافه کرد: در مرد‌ها از هر ۱۰۰ هزار نفر ۱۵۳ در استان مرکزی و در کشور برای مرد‌ها از هر ۱۰۰ هزار نفر ۱۶۸/۲۳ نفر به بیماری سرطان مبتلا می‌شوند.

جمالیان ادامه داد: در خانم‌ها از هر ۱۰۰ هزار نفر ۱۲۲ در استان مرکزی و در کشور برای خانم‌ها از هر ۱۰۰ هزار نفر ۱۳۵ است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: شایع‌ترین بیماری سرطان در مردان معده، سرطان، پروستات، مثانه و پوست در خانم‌ها معده و کولورکتال است.

وی خاطرنشان کرد: مصوب شده است در خصوص صنعتی بودن استان مرکزی یک کار تحقیقاتی در خصوص ارتباط بیماری سرطان با صنعت بودن استان با همکاری دکتر قوام زاده شکل بگیرد که به‌محض تأمین بودجه این کار بزرگ شروع خواهد شد و از تجارب دکتر قوام زاده استفاده کنیم.


پیوند مغز و استخوان جنین و بانگ ناف از بخش‌های مهم و حساس کشور است که باید قابل‌توجه باشد

 

آیت‌الله دری نجف‌آبادی نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی امروز نیز در آیین بزرگداشت پروفسور اردشیر قوام زاده (پدر پیوند مغز و استخوان ایران) گفت: پیوند مغز و استخوان جنین و بانگ ناف از بخش‌های مهم و حساس کشور است که باید قابل‌توجه باشد.

دری نجف‌آبادی اظهار کرد: دکتر قوام زاده انسانی متعهد، ارزشمند و عالمی فیلسوف و برجسته از سرمایه‌های مهم ایران اسلامی است و نکوداشت این مرد بزرگ اقدامی ارزشمند و به‌موقع است.

وی ادامه داد: در آستانه هفته وحدت و ولادت حضرت محمد (ص) امروز شاهد حضور ارزشمند و انسانی خدوم در استان مرکزی است که بزرگداشت این مرد بزرگ اقدامی به جا و لازم بود و جا دارد از کلیه دستندرکاران این اقدام ارزشمند تقدیر و تشکر لازم را داشته باشیم.

امام جمعه اراک بیان کرد: دکتر قوام زاده و امثال این بزرگوار منشا خیرات و برکات زیادی در ایران اسلامی هستند و نکوداشت چنین شخصیت‌هایی در آیین اسلام بسیار تاکید شده است.

دری نجف آبادی بیان کرد: شهرستان‌های استان مرکزی ظرفیت‌های بسیار بزرگی در حوزه مفاخر و انسان‌های بزرگ دارند و این استان بزرگان زیادی برای دنیای اسلام تربیت کرده است.

وی با اشاره به اینکه بزرگداشت و تکریم قوام زاده‌ها سبب می‌شود جوانان استعداد‌ها و توانمندی‌های خود را باور کنند و آن‌ها در جهت پیشرفت و اعتلای ایران اسلامی به کار گیری کنند گفت: آن زمانی که در ایران اسلامی امکاناتی نداشتیم جوانان باغیرت همچون قوام زاده استعداد‌ها و توانمندی‌های خود را به کار گرفتند و دستاورد‌های بسیار ارزشمندی برای کشور به ارمغان آوردند و این امروز باید درس بزرگی برای جوانان و نسل جوان کشور باشد.

نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: نسل‌های آینده به قوام زاده‌ها افتخار می‌کند چراکه این‌ها علاوه بر اینکه اقدامات بسیار ارزشمندی انجام دادند راه را نیز برای جوانان باز کردند و به الگویی برتر تبدیل شدند.

وی خاطرنشان کرد: تربیت بیش از ۴۰۰ شاگرد، تاسیس بیش از ۲۰ مرکز حساس و انجام سالیانه بیش از ۱۲۰۰ پیوند مغز و استخوان تنها بخش کوچکی از کارنامه درخشان دکتر قوام زاده است که قابل تقدیر است.



آمادگی مرکزی برای راه اندازی مرکز پیوند مغز و استخوان غرب کشور در اراک

بهروز اکرمی، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: امروز جامعه و جوانان نیاز دارند که این بزرگداشت‌ها را برگزار کنیم.

اکرمی اظهار کرد: وقتی می‌گوییم استان مرکزی استان مفاخر است باید مدرک ارائه کنیم و این بزرگداشت‌ها در این جهت هستند.

وی ادامه داد: امروز باید امثال قوام زاده‌ها را در جامعه باز تولید کنیم  چراکه جامعه نیازمند اینگونه شخصیت‌ها است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: این بزرگداشت ضمن احترام و تجلیل از دکتر قوام زاده باید در راستای تربیت قوام زاده‌های جدید باشد. امروز دانشجویان باید الگو و رفتار قوام زاده‌ها را سرمشق خود قرار دهند.

اکرمی بیان کرد: مجموعه استان مرکزی آمادگی این را دارد که مرکز پیوند مغز و استخوان غرب کشور را در اراک راه اندازی کند از این جلسه باید استارت این کار بزرگ را بزنیم تا همه بتوانند از این مرکز بهره‌مند شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار