مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی:
حقدادی،مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی در کنفرانس خبری رقابت های "جام خوشه چین" مطرح کرد:سابقه درخسان استان مرکزی در ورزش روستایی سبب کسب میزبانی شده است  
کد خبر: ۷۹۵۱۴۷
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۳ 07 November 2019

 


به گزارش تابناک مرکزی نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی عابد حقدادی، در کنفرانس خبری برگزاری رقابت های منطقه ای "جام خوشه چین"   گفت: سال ها است که براساس تقویم اجرایی وزارت ورزش و جوانان، انواع مسابقات ورزش روستایی در رشته های گوناگون برگزار می شود و سری رقابت های "جام خوشه چین" نیز که به میزبانی اراک از امروز برگزار خواهد شد، دارای ویژگی مهمی از جمله «روستا پایه» بودن است که در همین راستا می تواند الگوی مناسبی در توسعه حوزه ورزش و جوانان روستایی باشد.

حقدادی در ادامه گفت مسابقات "جام خوشه چین" به میزبانی شهر اراک در دو حوزه ورزشی بانوان و آقایان شروع به کار می کند که در راستای پاسداشت اقتصاد مقاومتی به صورت منطقه ای برگزار شده که در این دوره استان مرکزی افتخار میزبانی را برعهده دارد.

وی افزود: "روستا پایه" بودن این مسابقات سبب ایجاد شور و نشاط اجتماعی در بین ساکنین روستاها به ویژه قشر جوان می شود و از سوی دیگر نیز با انجام یک برندسازی ورزشی سبب تقویت، هویت بخشی و ایجاد تعلق اجتماعی جوانان ساکن در روستاها خواهد شد و حتی می توان تقویت همدلی بین روستا نشینان مناطق مختلف کشور که دارای قومیت های متفاوتی هستند را از دیگر ثمرات حائز اهمیت برگزاری جام خوشه چین دانست.

قائم مقام وزارت ورزش و جوانان در استان مرکزی برگزاری رقابت های جام خوشه چین را اولین تجربه این استان دانست و اظهار کرد: سیاست های وزارت ورزش و جوانان دولت دوازدهم در توزیع امکانات و منابع ورزشی در سطح روستاها بسیار کارآمد و مناسب بوده چرا که این موضوع همواره از جمله تاکیدات اصلی دکتر سلطانی فر می باشد که اداره کل استان مرکزی نیز تلاش بسیاری را در راستای توزیع عادلانه امکانات ورزشی انجام داده است.

حقدادی ضمن بیان این مطلب که نخبه یابی در ورزش روستایی باعث افتخار متولیان امر ورزش می باشد، تاکید کرد: درحال حاضر شهرستان های ساوه، کمیجان و اراک ملی پوشانی دارند که از دل جامعه ورزش روستایی ظهور و بروز پیدا کرده اند که همین مسئله می تواند گواه مناسبی برای توجهات دولت باشد.

وی جام خوشه چین را دارای سه رشته ورزشی کلاسیک و سه رشته ورزشی بومی محلی دانست و گفت: سه رشته ورزشی کلاسیک شرکت کننده در رقابت های "جام خوشه چین" شامل فوتسال، والیبال و دو میدانی است و سه رشته ورزش های بومی محلی نیز شامل جوبکشی، تنابکشی و هفت سنگ می شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی با اشاره به اینکه جام خوشه چین با شرکت 500 ورزشکار از شش استان کشور آغاز خواهد شد، بیان کرد: درحال حاضر بیش از ده سالن و مکان ورزشی خدماتی درگیر میزبانی و برگزاری مسابقات "جام خوشه چین" در شهر اراک هستند. خوشبختانه سازماندهی مناسبی در وزارت ورزش و جوانان برای برپایی این جام انجام شده و بنده نیز از تمامی دستگاه های اجرایی استانی و شهرستانی برای حمایتی که از اداره کل ورزش و جوانان مرکزی داشتند، تشکر می کنم.

وی اضافه کرد: میزبانی استان مرکزی به صورت منطقه ای برای پنج استان خوزستان، لرستان، همدان، کرمانشاه و ایلام است. البته دلیل اصلی کسب افتخار میزبانی توسط استان مرکزی، سابقه آن در رشد و توسعه ورزش روستایی می باشد زیرا طی سال های گذشته این استان همواره جزو مقام آوران برتر در حوزه ورزش روستایی بوده است.

حقدادی ادامه داد: بنده به عنوان مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی بارها تاکید کرده ام که انجام هر میزبانی ورزشی باید سبب کسب نتیجه سودمند برای جامعه ورزشی این استان شود به طوری که پس از پایان میزبانی ها می بایست جایگاه ورزشی استان تقویت شده باشد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی در پایان با اشاره به فعالیت های ارزشمند دولت در توسعه ورزش ورزش روستایی، اظهار کرد: بودجه جام خوشه چین از هزینه های ابلاغیه وزارت ورزش و جوانان تامین می شود و از ابتدای آغاز آن در سطوح شهرستانی تا استانی تا به امروز دویست میلیون تومان هزینه داشته است که نتایج مناسب حاصل از آن در آینده ای نزدیک شامل حال تمامی نقاط کشور خواهد شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار