ناباروری
کارشناس واحد باروری مرکز بهداشت استان مرکزی گفت: طرح مطالعاتی سنجش شیوع ناباروری روز پنجشنبه با هدف جمع‌آری آمار و علل این پدیده در این استان آغاز شد
کد خبر: ۷۹۴۹۵۸
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۵ 07 November 2019

طرح سنجش شیوع ناباروری در استان مرکزی آغاز شد

اکرم احمدلو گفت: این طرح همزمان با سراسر کشور از امروز تا پایان آذرماه در شهرستان‌های اراک، تفرش، کمیجان و زرندیه انجام می‌شود.

وی توضیح داد: این طرح به‌صورت پرسشگری و نمونه‌گیری تصادفی صورت می‌گیرد و نتایج آن به‌منظور مداخله‌های هدفمند و سوگیری موثر در امور پیشگیرانه و آموزش‌های بهداشتی با اهمیت است.

کارشناس واحد باروری مرکز بهداشت استان مرکزی توضیح داد: ارتقا، بالندگی و جوانی جمعیت با حفظ سلامت مادر و نوزاد، افزایش نرخ باروری و پیشگیری از نابارورید در سیاست‌های جمعیت که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده وجود دارد.

احمدلو ادامه داد: در برنامه دهم از راهبرد‌های تحول سلامت نیز تمرکز بر سیاست‌های جمعیتی سالن و درمان ناباروری گنجانده شده و این مهم از موضوعات اولویت‌دار در حوزه بهداشت و درمان است.

وی یادآور شد: آمار علمی و درستی از وضعیت ناباروری و علل دخیل در آن در سطح کشور وجود ندارد و طرح مذکور می‌کوشد این نقیصه را جبران کند.

کارشناس واحد باروری مرکز بهداشت استان مرکزی گفت: این طرح از سوی موسسه ملی تحقیقات سلامت تهیه و تصویب شده و اجرای ان در بازه زمانی مذکور به استان‌ها سپرده شده است.

زوج نابارور به افرادی گفته می‌شود که با وجود تمایل برای فرزندآوری و بدن استفاده از روش‌های پیشگیری جنسی تا یک‌سال نتوانند فرزندی داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار