دبیر ستاد مسکن سازمان بهزیستی:
دبیر ستاد مسکن سازمان بهزیستی گفت: 6هزارو800واحد برای خانواده های دارای دومعلول تامین وبه آنها تحویل داده شده است.
کد خبر: ۷۹۴۳۷۰
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۴ 04 November 2019

به گزارش تابناک مرکزی ، علی ربوبی درکارگروه منطقه ای مسکن خانواده های دومعلول در اراک با بیان اینکه ساخت این واحدها ازسال 94 در تفاهم نامه میان سازمان بهزیستی، بنیاد مسکن، بنیادمستضعفان،سازمان ملی مسکن وانجمن خیران مسکن آغاز شده است افزود: درسطح کشور هم اینک ۱۴ هزار و ۲۰۰ خانواده با دو عضو معلول نیازبه مسکن مناسب دارند.
وی با بیان اینکه بیناد مستضعفان یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برای ساخت واحدهای مسکونی ویژه خانواده های دو معلول تامین کرده است یاد اورشد: برای ساخت این واحدها ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات با بهره کم و ۱۰۰میلیون ریال کمک بلاعوض به مددجویان بهزیستی پرداخت شده است که علاوه بر تسهیلات، این واحدها از خدمات فنی و مهندسی بنیاد مسکن هم بهره‌مند می‌شوند.
ربوبی با بیان اینکه ساخت پنج هزار واحد مسکونی در شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر توسط بسیج سازندگی آغاز شده که ۶۰۰ واحد آن ساخته شده است اظهارداشت: ساخت پنج هزار و ۲۰۰ واحد در مناطق روستایی و سخت‌گذر با همکاری سپاه پاسداران در تابستان امسال آغاز شده است.
وی وضعیت مشارکت خیران در استان مرکزی را مطلوب ارزیابی کردوگفت: این استان کمتر برای دریافت اعتبار از سازمان درخواست مساعدت دارد و این مهم توجه خیران در حمایت از اقشار آسیب‌پذیر را نشان می دهد.
مدیرعامل انجمن خیرین مسکن‌ساز کشور هم از عملیاتی شدن ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی در مناطق شهری و روستایی ویژه خانواده‌های با ۲ عضو معلول توسط این مجموعه خبر دادوگفت: وضعیت این خانواده‌ها به گونه‌ای است که نیازمند حمایت هستند و باید از مشارکت خیران و افراد نوع‌دوست به منظور تامین سرپناه به عنوان نیاز اولیه آنها استفاده شود.
کیومرث سلکی با بیان اینکه درسالهای گذشته خیران ۴۰ هزار واحد مسکونی برای خانوارهای بی بضاعت تامین کرده‌اند افزود: لازم است انجمن خیران مسکن ساز در استان‌ها در زمینه ی تامین خانه دار شدن اقشار آسیب پذیر تقویت شوند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار