رئیس کل دادگستری استان مرکزی
رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: اصلی‌ترین خواسته تولیدکنندگان شهرستان زرندیه، اهتمام دولت و دستگاه قضایی در مقابله با قاچاق کالا‌هایی است که مشابه آن‌ها در داخل و این صنایع تولید می‌شود
کد خبر: ۷۹۳۷۰۷
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۶ 02 November 2019

مبارزه با قاچاق کالا خواسته اصلی صنعتگران است

 

حجت الاسلام «قاسم عبداللهی» روز شنبه در پایان نشست ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی استان مرکزی که با هدف رفع مشکلات حقوقی و قضایی صنایع شهرستان زرندیه برگزار شد، در گفتو گو با خبرنگارن اظهار داشت: در بازدید‌های امروز از کارخانه‌های شهرستان زرندیه، عمده درخواست‌ها در زمینه مقابله با قاچاق کالا بود.

وی تاکید کرد:دولت و دستگاه قضایی با هدف حمایت از تولیدات داخلی و صنعتگران به صورت جدی مبارزه با قاچاق کالا را در دستور کار دارند.

حجت‌الاسلام عبداللهی گفت: با وجود فشار و تحریم‌های ظالمانه علیه کشور و نظام اسلامی، در بسیاری از بخش‌ها از جمله صنعت با اتکا به توان داخلی به شکوفایی رسیده ایم.

وی دستاورد‌های صنعتگران شهرستان زرندیه را حاصل کار جهادی و اجرای فرامین رهبر معظم انقلاب در زمینه اقتصاد مقاومتی بیان کرد و گفت: فشار تحریم‌ها سبب حرکت بخش‌های تولیدی به سمت خودکفایی شده است.
رئیس کل دادگستری استان مرکزی اظهار داشت: استمهال وام‌های بانکی که به دلیل رکود تولید در مقطع بازپرداخت آن‌ها برای تولید کنندگان میسر نشده است نیز از دیگر مطالبات فعالان این عرصه بود و برای رفع این مشکل قرار است در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان تصمیم‌گیری لازم در خصوص تقسیط بدهی ها، پرداخت تسهیلات جدید یا تعویق  در بازپرداخت اعمال شود.
وی همچنین با اشاره به اینکه بخشی از مطالبات صنعتگران شهرستان زرندیه در نشست امروز مربوط به حوزه تامین اجتماعی بود، گفت: قرار شد در این راستا موارد به صورت مکتوب جمع آوری شود تا برای حل مشکلاتی که در حوزه استان قابل رفع است، تصمیم گیری و سایر مشکلات نیز برای رفع و رجوع به دستگاه‌های کشوری  ارجاع شود.
معاون امور اقتصادی استاندار مرکزی نیز ایجاد هماهنگی و همدلی میان قوای سه گانه کشور برای رفع مشکلات حوزه تولید را از برکات نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال رونق تولید برشمرد.
«سعید فرخی» افزود: نشست ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی استان مرکزی که امروز در شهرستان زرندیه برگزار شد در راستای اجرای فرامین رهبر معظم انقلاب و رفع مشکلات حوزه تولید در شرکت‌های این منطقه بود  و با هماهنگی حوزه دولت و دستگاه قضایی استان تصمیمات مناسبی اتخاذ شد.
وی اظهارداشت: مشکلات و موارد خاص تولید کنندگان در جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان و مشکلات حقوقی و قضایی این عرصه نیز در جلسه ستاد راهبری پیگیری می‌شود.
در نشست امروز علاوه بر بررسی و رفع مشکلات صنایع زرندیه در اموری، چون بیمه، مالیات و تسهیلات در ستاد اقتصاد مقاومتی استان، مقرر شد با هدف کمک به شرکت‌های تولیدی حوزه شهرستان زرندیه دادگاه‌های تخصصی برای رفع مواردی مانند امور تجاری، حوادث کار، وثایق بانکی و... از سوی دستگاه قضایی استان مرکزی تشکیل شود.

در شهرستان ۶۵ هزار نفری زرندیه ۳۲۰ کارخانه صنعتی با اشتغال حدود ۱۶ هزار نیروی انسانی فعالیت می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار