به مناسبت هفته پدافند غیر عامل، طی مراسمی با حضور مدیرکل بنیاد مرکزی، تعدادی از مسئولان استان، جمعی از اقشار مختلف مردم و خانواده‌های معظم شهدا قبورمطهر شهدای اراک گلباران شد
کد خبر: ۷۹۳۴۲۸
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۵ 02 November 2019

مزار مطهر شهدای اراک به مناسبت هفته پدافند غیر عامل گلباران شد

مراسم غبارروبی و گلباران مزار شهدای اراک به مناسبت هفته نکوداشت پدافند غیرعامل با حضور مرتضی انصاری فر مدیرکل بنیاد مرکزی، مسعود فراهانی مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری  و همچنین رابطین و نمایندگان  پدافند غیرعامل در دستگاه‌های اجرایی روز پنجشنبه نهم آبان ماه ۹۸ برگزار شد.
مدیرکل بنیاد مرکزی در این مراسم پدافند غیرعامل را دفاع بدون استفاده از سلاح در مقابل خطرات و تهدیدات، آسیب‌ها و دشمنان  دانست و گفت: لازمه این نوع دفاع، شناسایی نقاط حساس و در معرض خطر و ایجاد شرایط لازم برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی است.
مرتضی انصاری فر گفت: یکی از اهداف دشمن در جنگ ترکیبی و نرم، زیر سؤال بردن هویت ایرانی ـ. اسلامی به معنای ایجاد بحران هویت است.
وی گفت: دشمن در تلاش است با استفاده از قول‌های رسانه‌ای، مخصوصاً فضای مجازی و با تهاجم فرهنگی و شبیخون فرهنگی گسترده بحران هویت به وجود بیاورد و پایه‌های اساسی قدرت ملی کشور را از بین ببرد و قدرت بازدارندگی ما را تضعیف کند.
گفتنی است شهرستان اراک ۲ هزار و ۱۴۳ شهید تقدیم نظام و انقلاب کرده است.
پدافند غیرعامل به مجموعه اقداماتی غیرنظامی اطلاق می‌شود که به کارگیری آن موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیت‌های ضروری، ارتقای پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدات و اقدامات نظامی دشمن می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار