کاداستر
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: امسال قرارداد کاداستر اراضی ملی برای ۵۰۰ هزار هکتار منعقد شده است
کد خبر: ۷۹۳۴۱۷
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰ 02 November 2019
Image result for ‫کاداستر‬‎
عبدالحسین محمدی با اشاره به اجرای طرح کاداستر در استان اظهار داشت: در سنوات گذشته (۴ تا ۵ سال گذشته)، ۲۷۰ هزار هکتار کاداستر انجام شده، در سال گذشته قرارداد مربوط به این حوزه به ۳۲۷ هزار هکتار رسید و امسال قرارداد کاداستر اراضی ملی برای ۵۰۰ هزار هکتار منعقد شده است.

وی افزود: پیشگیری از رشد پدیده شوم زمین‌خواری و مفاسد ناشی از آن، از مهم‌ترین اهداف اجرای طرح کاداستر یا همان حدنگاری است.

مدیرکل منایع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی تصریح کرد: تسهیل در امر سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی، اجرای طرح‌ها و پروژه‌ها توسط دستگاه‌های دولتی، کاهش عوامل تخریب، جلوگیری از تجاوز و تعدی به اراضی منابع ملی با همکاری مراجع قضایی و کاهش اختلافات حقوقی مردم بخش‌های دیگر این طرح هستند.

محمدی بیان کرد: دسترسی آسان به اطلاعات مالکیت دولت و همه مالکان املاک از نظر محل و موقعیت آن، به روز‌رسانی اطلاعات نقشه‌ها و ورود به سیستم ثبت املاک، تسریع در امر پاسخ به استعلام اشخاص حقوقی و حقیقی مبنی بر قرار گرفتن محل مورد درخواست در مالکیت خود یا دولت و افزایش ضریب حفاظتی و ... از اهداف دیگر اجرای طرح کاداستر به شمار می‌روند.

وی ادامه داد: از این رو کاداستر اراضی ملی در استان به منظور رفع مشکلات با سرعت درحال انجام است تا سال آینده در سطح استان سند کاداستر اراضی ملی را تکمیل کرده باشیم که کمک شایانی به حل و فصل پرونده‌ها می‌کند.
منبع: تسنیم
مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار