محمد شریعتمداری در حاشیه سفر به استان مرکزی، گفت: من روی ریل همراه هیچ کارگری نیستم، اما برای دفاع از حقوق قانونی کارگر، من همراه او هستم علیه سازمان خصوصی‌سازی
کد خبر: ۷۹۲۵۷۴
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۱ 30 October 2019

محمد شریعتمداری که به استان مرکزی سفرکرده بود، در جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی، با بیان اینکه تعداد معدودی از واحد‌های استان ازجمله هپکو و آذرآب با مشکلاتی مواجه هستند، گفت: مشکلات هپکو و آذرآب ساختاری و تاریخی است و به‌وسیله مدیران فعلی و قبلی خلق نشده است.

محمد شریعتمداری: من مدافع حقوق قانونی کارگر و مقابل سازمان خصوصی‌سازی ایستاده‌ام

 

 وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأکید کرد: برای حل این مشکلات باید زودتر مشکل مالکیت این شرکت‌ها برطرف شود تا کارگر بداند دولت برای آینده او فکر کرده و آینده وی در این واحد تولیدی درخطر نیست.

 

آذرآب چشم‌وچراغ صنعت کشور است

وی با بیان اینکه باید شرایط کارگران را درک کنیم، چراکه آن‌ها حداقل حقوق و دستمزد را دریافت می‌کنند، خاطرنشان کرد: ما یک عذرخواهی به کارگران آذرآب بدهکار هستیم؛ چراکه باید موضوع مالکیت را زودتر از این‌ها برطرف می‌کردیم.

 

شریعتمداری گفت: آذرآب چشم‌وچراغ صنعت کشور است و باید حقوق کارگران آن را پرداخت کرد.

 

در چارچوب قانون نه روی ریل قطار

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: کارگران با شرایط بدی مواجه هستند، باید به گوش جان به مطالبات آن‌ها گوش فرا دهیم، بنده در خصوص مسائل مربوط به سازمان خصوصی‌سازی نیز در چارچوب قانون همراه کارگران هستم، اما در بستن ریل همراه آن‌ها نیستم چراکه نظم اجتماعی با این اقدام به هم می‌خورد.

 

شریعتمداری افزود: اگر شرایط خصوصی‌سازی واحد‌ها مطلوب نباشد باید هرچه زودتر تصمیم به برگرداندن آن‌ها گرفته شود و معطلی در این حوزه صورت نگیرد.

 

وزیر تأکید کرد: امروز باید درد کارگران را که با شرایط بدی مواجه هستند احساس کنیم و مشکلات صنفی آن‌ها را بشنویم.

 

محمد شریعتمداری: من مدافع حقوق قانونی کارگر و مقابل سازمان خصوصی‌سازی ایستاده‌ام

 

مشکلات امروز ریشه درگذشته دارد

وی با تأکید بر اینکه باید به جامعه کارگری اطمینان داد که حفظ اشتغال موجود، مهم‌ترین برنامه است و بعد از حفظ اشتغال، تأمین سرمایه در گردش در اولویت قرار دارد، افزود: در‌های سرمایه‌گذاری خارجی به روی ما بسته‌شده و فشار از روی دولت‌ها بر شرکت‌ها و از شرکت‌ها بر افراد واردشده و اشخاص را تهدید می‌کنند که در ایران سرمایه‌گذاری نکنند.

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: باید نقاط ضعف گذشته شناسایی و جبران شود و اگر در هرکدام از دستورالعمل‌ها اشکالاتی وجود دارد که مانع فعالیت، کار و تولید مردم است به‌سرعت حل‌وفصل شود.

 

محمد شریعتمداری: من مدافع حقوق قانونی کارگر و مقابل سازمان خصوصی‌سازی ایستاده‌ام

 

شریعتمداری گفت: بنده این وعده را می‌دهم که در جلسه دولت در مورد مسائل مربوط به واحد‌های خاص استان مرکزی پیگیری‌های لازم را انجام دهم تا در صورت کافی نبودن اختیارات بنده، رئیس‌جمهور حساب کشی لازم از مسئول مرتبط را انجام دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار