گزارشگر زن
غلامرضا میرحسینی مدیر رادیو ورزش درباره اولین تجربه جدی و حرفه‌ای گزارش یک رقابت فوتبالی حساس بین تیم‌های آژاکس و چلسی توسط گزارشگر زن در این رادیو، توضیحاتی ارائه کرد
کد خبر: ۷۹۱۰۳۸
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۴ 23 October 2019
 
آرسنال-چلسی؛ آبی‌ها قهرمان لیگ اروپا شدند
غلامرضا میرحسینی مدیر رادیو ورزش درباره گزارشگری رقابت دو تیم آژاکس و چلسی که برای اولین بار توسط یک گزارشگر خانم اتفاق می‌افتد، بیان کرد: البته قبلا تجربیات گزارشگری خانم‌ها را در سیما هم داشته‌ایم، مثلا خانم زهره هاشمی یا خانم مائده علاقمند برخی مسابقات را کوتاه یا گذرا گزارش کرده‌اند، ولی تیم حرفه‌ای که مثل مسابقات آقایان در آن، کارشناس و گزارشگر و تحلیل داوری هم خانم باشد، بی‌سابقه است و این اولین بار است که اتفاق می‌افتد.

وی ادامه داد: این چند مورد گزارش‌هایی هم که بوده به شکل حرفه‌ای نبوده است و بیشتر برای این بوده که تصویری از این مسابقات ارایه شود. اما نجمه جعفری که قرار است امشب چهارشنبه اول آبان رقابت بین تیم‌های آژاکس و چلسی را گزارشگری کند، یک گزارشگر حرفه‌ای است و در یک سال اخیر اکثر مسابقات فوتسال و فوتبال بانوان که از شبکه پخش شده است با گزارشگری او بوده است یعنی او هم از نظر توانمندی‌های گزارشگری و هم از نظر اطلاعات ورزشی و فوتبالی در سطح خیلی خوبی هستند.

میرحسینی درباره اهمیت این اتفاق تصریح کرد: این اتفاق از این نظر مهم است که یک تیم کامل خانم رقابت را گزارش و تحلیل می‌کند و حتی تهیه‌کننده و گوینده برنامه نیز خانم هستند، آن هم مسابقه‌ای که بسیار مهم است، چون این دو تیم آژاکس و چلسی برای اولین بار است که در لیگ قهرمانان اروپا با هم رو در رو می‌شوند.

وی با اشاره به ادامه‌دار بودن این تجربه عنوان کرد: این نشان‌دهنده توانمندی خانم‌ها است که تابحال شاید کمتر مورد توجه قرار گرفته و ما حالا عرصه جدیدی را باز کرده‌ایم و این تجربه در صورت موفقیت، ادامه دارد و حتی امیدواریم مسابقات مهم لیگ خود را به این صورت گزارش کرده و از توانمندی‌های خانم‌ها باز هم استفاده کنیم.

مدیر رادیو ورزش درباره این رویکرد جدید و اینکه پیش از این خانم‌ها فقط مسابقات مربوط به زنان را گزارشگری کرده‌اند، اظهار کرد: اینگونه نیست که بگوییم خانم‌ها فقط در حوزه‌های مرتبط با خودشان توانمند هستند به طور مثال اکنون یکی از کارشناسان برنامه کشتی ما یک خانم است و زنانی هستند که در این زمینه می‌نویسند و تحلیل می‌کنند و قلم خوبی هم دارند.

وی اضافه کرد: این رویکرد جدید رادیو ورزش است و ما یک سال روی آن کار کرده‌ایم. خانم‌ها در عرصه کارشناسی و داوری مسابقات مختلف از آقایان چیزی کم ندارند و این فرصت تا به حال به این شکلِ برنامه ریزی شده وجود نداشته است و الان اولین بار است که در رادیو ورزش رخ می‌دهد.

میرحسینی که زمانی هم به‌عنوان مدیر شبکه سه سیما فعالیت داشته است، در واکنش به خطا‌ها و گاف‌های احتمالی حین گزارش، بیان کرد: معتبرترین گزارشگران فوتبال چه ایرانی و چه خارجی در اولین تجربه‌ها قطعا ضعف‌هایی داشته‌اند، جواد خیابانی، عادل فردوسی‌پور، پیمان یوسفی و یا گزارشگرانی در زمینه والیبال و کشتی در اولین گزارش‌ها ضعف داشته‌اند. ما امیدواریم این ضعف‌ها که طبیعی هم هست و ممکن است در کیفیت گزارش تاثیرگذار باشد کمرنگ باشد، ولی در صورت تداوم تجربه‌ها شاهد گزارش‌های جذابی خواهید بود.

وی اضافه کرد: امیدواریم این اتفاق، حمایت مخاطبان و اهل فن را در پی داشته باشد، چون ما واقعا به دنبال نمایش نیستیم ما می‌خواهیم بگوییم زنان ما در همه عرصه‌های علمی، تحقیقاتی اثبات شده‌اند. به طور مثال زنان خلبان داریم و حالا در عرصه ورزش هم خواستیم این توانمندی‌ها را ارائه کنیم. در این حوزه‌ها می‌توانیم از این توانمندی‌ها بهره بگیریم.

وی در پایان درباره ادامه گزارشگری مسابقات فوتبال تصریح کرد: ما همچنین این آمادگی را داریم که برای مسابقات مهم استقلال و پرسپولیس با دیگر تیم‌ها، از این کارشناسان و گزارشگران بهره بگیریم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار