داماد وزیر
چهار سال قبل حضور محمدرضا نعمت زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت دولت یازدهم و دختران و داماد او (محمد محبعلی) در هیات مدیره دست کم ۳۳ شرکت خصوصی حاشیه‌های زیادی به همراه داشت. حالا هم شبنم نعمت زاده و همسرش حاشیه ساز شده اند
کد خبر: ۷۹۰۸۷۴
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۸ 22 October 2019

محمدرضا نعمت زاده از همان روز نخست که نامش به عنوان وزیر کابینه روحانی مطرح شد حواشی زیادی به همراه داشت. سن وسال او از یک سو و عضویتش در چندین هیئت مدیره مختلف انتقادات زیادی را متوجه او کرده بود. عملکردش هم خروجی خاصی در صنعت کشور نداشت. حالا، اما اطرافیان او حاشیه‌های جدیدتری به بار آورده اند. شبنم نعمت زاده و همسرش این روز‌ها بیش از پیش حاشیه ساز شده اند.

به گزارش سلام نو، دادگاه شبنم نعمت زاده چند وقتی است فضای رسانه‌ای را تحت تاثیر خود قرار داده است. در این بین دختر همسر شبنم نعمت زاده هم که از او تحت عنوان شاخ اینستاگرام یاد می‌شود بیش از پیش مطرح‌تر شد. با این همه کمترکسی صحبت از داماد نعمت زاده و همسر شبنم نعمت زاده متهم این روز‌ها کرده است. محمد محبعلی، داماد وزیر سابق صنعت از دیگر کسانی است که این روز‌ها حرف و حدیث پشت سرش زیاد است.

محبعلی در سال‌های قبل نقش کلیدی در نمایشگاه اکسپو داشت. اکسپو رویدادی است که هر پنج سال یکبار و هر بار در کشوری متفاوت برگزار می‌شود. اهمیت این نمایشگاه و پیامد‌ها و برآیند‌های آن برای کشور‌های جهان آن چنان ارزشمند است که امروزه اکسپو‌ها سومین رویداد مهم دنیا پس از مسابقات جام جهانی فوتبال و بازی‌های المپیک بوده و نام المپیک فرهنگ ملل را برای آن برگزیده اند. این نمایشگاه‌ها مهم‌ترین نمایشگاه‌های برگزار شده در جهان محسوب می‌شوند.

محمد محبعلی در اکسپوی میلان که در سال ۲۰۱۵ برگزار شد نماینده تام الاختیار ایران بوده است. این در حالی است که این مساله در آن روز‌ها (سال ۹۴) به قطعیت تکذیب می‌شود. با این حال یاشار سلطانی، فعال رسانه‌ای آن روز‌ها سندی منتشر کرد که براساس آن مشخص شد محمد محبعلی" داماد محمدرضا نعمت زاده، نه یک کارمند و کارشناس معمولی که به عنوان نماینده کمیسر ژنرال دولت ایران به اکسپوی میلان معرفی شده بود.

پس از افشای این امر و زمانی که محبعلی از میلان بازگشت برخورد او در مواجهه با رسانه‌های به ویژه سایت توقیف شده معماری نیوز که آن روز‌ها سند دروغگویی محبعلی و اطرافیانش را منتشر کرده بود بسیار زننده بود. تا حدی که بسیاری از رسانه‌ها از ادب داماد آقای وزیر انتقاد کردند.

محمد محبعلی البته اتهامات دیگری هم بر علیه خود شنیده است. اتهاماتی که هنوز صحت و سقمش برای مردم مشخص نیست. پایگاه خبری افکار (۱۳۹۴/۰۳/۲۵) در گزارشی، از حضور محمدرضا نعمت زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت دولت یازدهم و دختران و داماد او (محمد محبعلی) در هیات مدیره دست کم ۳۳ شرکت خصوصی خبر داد.

نکته جالب اینکه نام دیگر داماد آقای نعمت زاده هم در بین متهمان اختلاس پتروشیمی دیده می‌شود. علی اشرف ریاحی  داماد محمدرضا نعمت زاده وزیر سابق صنعت و مشاور فعلی وزیر نفت که از متهمان اصلی پرونده فساد پتروشیمی به شمار می‌رود. وی همکار اصلی مرجان شیخ الاسلام و محسن احمدیان است که در کیفرخواست قرائت شده در دادگاه، نقش منحصر به فردی در سواستفاده از پول‌های پتروشیمی داشتند.

روی هم رفته خانواده نعمت زاده آن قدر حاشیه‌های منفی پاسخ داده نشده علیه‌شان وجود دارد که سخت بتوانند افکار عمومی را برای متخلف نبودنشان قانع کنند. در وضعیت فعلی باید منتظر ماند و دید دادگاه شبنم نعمت زاده که تاکنون چندین جلسه از آن سپری شده به چه سرانجامی خواهد رسید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار