ساوه
فرماندار ساوه گفت: پارک علم و فناوری این شهرستان به زودی با همکاری مرکز تحقیقات و آموزش جهاد کشاورزی و پارک علم و فناوری استان مرکزی راه اندازی می‌شود
کد خبر: ۷۹۰۸۳۷
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۰ 22 October 2019

Image result for ‫علی میرزایی ساوه‬‎

علی میرزایی روز سه شنبه در حاشیه نشست با مسئولان پارک علم و فناوری و مرکز تحقیقات جهاد دانشگاهی استان مرکزی گفت: ساوه تاکنون فاقد این مرکز بوده است و ضرورت ایجاد پارک علم و فناوری در این شهرستان ملموس است.
وی افزود: وجود پارک علم و فناوری در ساوه تجاری سازی محصولات کشاورزی، خلق ایده ها، ثبت اختراعات، ارائه تسهیلات کم بهره و ارتقای فناوری‌های نوین را به دنبال دارد.
میرزایی اظهار داشت: از اهداف اصلی مراکز رشد و پارک علم و فناوری گام برداشتن در راستای اقتصاد مقاومتی، مقابله با تحریم‌ها و افزایش رونق تولید است.
وی گفت: ایجاد پارک علم و فناوری در شهرستان ساوه در کاهش مصرف آب، افزایش کیفیت و تولید فرآورده‌های مختلف از محصولات کشاورزی مانند انار نقش بسزایی خواهد داشت.
معاون استاندار مرکزی ادامه داد: فعالیت علمی پژوهشی بر روی یک محصول سبب افزایش ارزش افزوده آن محصول، خلق بازار‌های جدید و توسعه صادرات می‌شود و در نهایت ده‌ها فرصت شغلی، میلیون‌ها دلار ارز آوری، صرفه جویی در مصرف آب و پیشگیری از فرسایش خاک را به ارمغان می‌آورد.
فرماندار ساوه اظهار داشت: تعامل بنگاه‌های اقتصادی و به عبارتی صنعت با دانشگاه و صنعت با پارک‌های علم و فناوری می‌تواند در تولید محصولات، ارائه تسهیلات کم بهره فرصت خوبی برای افزایش رونق تولید به شمار می‌رود.

شهرستان ساوه با ۲۸۵ هزار نفر جمعیت دومین کانون جمعیتی استان مرکزی به شمار می‌رود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار