استاندار مركزي
آقازاده استاندار مرکزی در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، گفت: شاخصه‌های اقتصادی این استان در سال جاری نسبت به مدت مشابه قبل بهبود چشمگیری یافته است.
کد خبر: ۷۹۰۳۵۴
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۷ 21 October 2019

به گزارش تابناک مرکزی  امروز دوشنبه آقازاده استاندار مرکزی اظهار کرد: این استان با وجود سرو صداهایی که در ۲ ماه اخیر در بحث های کارگری ۲ واحد صنعتی هپکو و آذرآب داشته اما شاخصه های اقتصادی آن نسبت به مدت مشابه قبل بهبودهای خوبی داشته است.

وی بیان کرد: نرخ بیکاری استان مرکزی در تابستان ۹۸ به هشت و سه دهم درصد رسید که این نرخ نسبت به مدت مشابه قبل یک درصد کاهش را نشان می دهد و  رتبه فضای کسب و کار استان نیز  از ۱۳ در سال ۹۲ به رتبه ۶ در سال جاری رسیده است.

استاندار مرکزی ادامه داد: سهم تسهیلات این استان در سال گذشته ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بود که تا پایان سال به حدود ۱۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال رسید اما از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده که پیش بینی می شود تا پایان سال به ۲۰ هزار میلیارد ریال برسد.

آقازاده اظهار داشت: ۶۰۳ میلیون دلار از ابتدای امسال تاکنون در این استان صادرات غیرنفتی صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه قبل سه درصد افزایش یافته است.

وی با بیان  اینکه هپکو و آذرآب پاره تن صنعت کشور و استان مرکزی هستند اما این ۲ واحد از نظر ماهیت کار با یکدیگر متفاوت هستند، اظهار داشت: با پیگیری های شبانه روزی حقوق کارگران هپکو تا پایان شهریورماه پرداخت شده و آذرآب نیز تا پایان مهرماه، ۲ و نیم ماه حقوق معوق دارند.

آقازاده با بیان اینکه  هپکو مشکل کار دارد اما در آذرآب ۳۰ هزار تن سفارش وجود دارد، گفت: یکهزار و ۲۹۰ تن تولید در ۶ ماه اول امسال در آذرآب اراک صورت گرفته و این در حالی است که امکان تولید تا ۲۰ هزار تن تا پایان سال در این شرکت وجود دارد.

استاندار مرکزی اضافه کرد: انتظار است وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نماینده ویژه ای برای پیگیری مسائل و مشکلات آذرآب در نظر گیرند.

آقا زاده در بخش دیگری از سخنانش در خصوص راهپیمایی اربعین حسینی (ع) گفت: بزرگترین اجتماع انسانی دنیا در اربعین  حسینی (ع) خلق شد و صحنه های وحدت، همبستگی و اتحاد جهان اسلام به جهانیان نمایش داده شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: با وجود تنگناها و مشکلات اقتصادی وضعیت فضای کسب و کار در این استان مطلوب است.

"محمد تقی آبایی هزاوه" افزود: چند واحد صنعتی استان از جمله هپکو و آذرآب با مشکلاتی همراه هستند که مشکلات این واحدها به واسطه سوء مدیریت ها پیش آمده و این واحدها نگین استان مرکزی، کشور و حتی خاورمیانه هستند.

وی تاکید کرد: حل مشکلات کارگری این واحدها به صورت شبانه روزی و با جدیت ادامه دارد و امید است  در آینده نزدیک از این مشکلات گره گشایی شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: در ۶ ماهه امسال تعداد حقوق معوق کارگران استان مرکزی نسبت به مدت مشابه قبل ۳۳ درصد کاهش یافته است.

آبایی هزاوه اظهار داشت: تا پایان شهریورماه امسال ۵۹ شرکت تولیدی و صنعتی این استان دارای حقوق معوق بودند اما این تعداد در حال حاضر به ۴۰ شرکت کاهش یافته است.

وی اظهار داشت: در ۶ ماه نخست سال گذشته هفت هزار و ۱۳۶ کارگر این استان دارای حقوق معوق بودند اما این رقم در ۶ ماهه امسال به پنج هزار و ۳۵ کارگر کاهش یافته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی اضافه کرد: دادخواست های کارگری این استان در ۶ ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه قبل ۱۵ درصد کاهش یافته است.

آبایی هزاوه تصریح کرد: فرصت های شغلی ایجاد شده در استان مرکزی در سال جاری نسبت به مدت مشابه قبل ۵۶ درصد افزایش یافته است.

وی عنوان کرد: تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری در سال جاری نسبت به مدت مشابه قبل ۶۹۷ مورد کاهش یافته که همه نشان از بهبود فضای کسب و کار در استان مرکزی است.

مدیدکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: البته مشکلات زیادی در صنایع استان وجود دارد اما وضعیت نسبت به کشور مطلوب است.

گفتنی است وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بدو ورود به اراک با حضور در ساختمان پاویون استانداری مورد استقبال استاندار مرکزی، نمایندگان مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی و مدیران دستگاه های اجرایی این استان قرار گرفت.«محمد شریعتمداری» به همراه جمعی از مسئولان اجرایی استان مرکزی بر مزار پاک شهدا حاضر شدند و با ادای فاتحه و نثار گل یاد شهیدان را گرامی داشتند.

حضور در نشست اقتصاد مقاومتی استان مرکزی و دیدار با تشکل‌های کارگری و کارفرمایی، افتتاح ۲ طرح اشتغال روستایی و آغاز عملیات اجرایی کانون بازنشستگان از مهمترین برنامه های سفریک‌روزه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به اراک است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار