مدیر سلامت محیط کار مرکز بهداشت استان مرکزی اراک گفت: ۲۵ تن مواد غذایی فاسد نیمه نخست امسال از چرخه مصرف خارج شد
کد خبر: ۷۸۸۷۸۲
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۹ 15 October 2019

۲۵ تن مواد غذایی فاسد در استان مرکزی از چرخه مصرف خارج شد

حسن مهرعلی افزود: ۴۶ هزار و ۳۱۶ بازرسی توسط ۸۵ بازرسی و ۴۹۷ پرونده اقامه دعوی نیز امسال از واحد‌های صنفی و تولیدی استان انجام شد.

وی اظهار داشت: ۱۹۷ پرونده مهر و موم واحد صنفی، ۲۵ هزار و ۸۴۷ نمونه‌برداری شاخص و آنالیز غذایی آزمایشگاهی و پرتابل چهار هزار و ۵۸۷ آنالیز آب نیز در نیمه نخست امسال عملیاتی شد.

 مدیر سلامت محیط کار مرکز بهداشت استان مرکزی گفت: برخی صنوف مواد غذایی در عرضه محصولات  رقابت مکارانه داشتند و مقابله با این خصیصه نیازمند چتر نظارتی  گسترده بازرسی است.
مهرعلی افزود: تغییر نقشه بازرسی‌ها و تشدید طرح ضربتی مشارکتی و مناسبتی امسال در حوزه نظارت غذایی استان مرکزی دنبال شده است.

وی تصریح کرد: افزایش دانش تغذیه‌ای و بهداشت مواد غذایی با هدف مطالبه،  تهیه و مصرف موادغذایی سالم نیازمند تقویت است.

مدیر سلامت محیط کار مرکز بهداشت استان مرکزی اظهار داشت: برنامه خودمراقبتی در مراکز جامع سلامت استان مرکزی با سیاست‌های سلامت محور در حال انجام است و می‌طلبد که مردم در آن مشارکت فعالانه داشته باشند.

مهرعلی گفت: ۲۱۰ واحد عرضه قلیان در استان با برنامه‌های نظارتی یک سال اخیر به ۴۰ واحد کاهش یافته است.

وی افزود: عرضه قلیان در پارک‌های استان نباید علنی باشد و تحقق این مهم تنها  با مشارکت جدی شهرداری‌ها  و متولیان امر صورت می‌گیرد.

مدیر سلامت و محیط مار مرکز بهداشت استان مرکزی اظهارداشت:  برنامه عملیاتی و سند ابلاغی کنترل دخانیات  در استان تداوم دارد و از عرضه قلیان در اماکن عمومی تا آخر سال جلوگیری می‌شود.

۲۰ بیمارستان فعال با یک‌هزار و ۹۴۵ تخت مصوب و یک‌هزار و ۷۵۰ تخت فعال و ۸۵ بخش درمانی در استان مرکزی وجود دارد که ۱۵ واحد بیمارستانی مربوط به حوزه دولتی، سه بیمارستان با راهبری حوزه مدیریت درمان تامین اجتماعی و ۲ بیمارستان نیز خصوصی در اراک و ساوه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار