استاندار مرکزی گفت: برخورد با خودرو‌های شوتی (خودرو‌های سبک حمل کننده قاچاق کالا) از موضوعات مهم است که باید در این استان مورد توجه جدی قرار گیرد
کد خبر: ۷۸۸۴۵۰
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۶ 14 October 2019

برخورد با خودروهای حامل قاچاق  باید مورد توجه جدی قرار گیرد

 سید «علی آقازاده» روز دوشنبه در نشست کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان مرکزی افزود:  استان مرکزی در خصوص قاچاق کالا‌های شوتی مشترکات زیادی با استان لرستان دارد که باید نه تنها در این خصوص بلکه سایر موضوعات مشترک، نشست شواری تامین بین ۲ استان برگزار شود.

وی بیان کرد: واقع‌سازی انبار‌های موجود در استان مرکزی امری ضروری است که باید هرچه سریعتر تعیین تکلیف شود.

استاندار مرکزی ادامه داد: روز گذشته بازدیدی از محل جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی در استان مرکزی صورت گرفت که شرایط مطلوب نبود و در این راستا باید همه دستگاه‌ها کمک دهند تا این وضعیت ساماندهی شود و کالا‌های موجود به سرعت تعیین تکلیف شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی نیز در این نشست گفت: استان مرکزی پس از استان فارس با ثبت ۴۵ هزار انبار بیشترین آمار ثبت شده انبار در سامانه جامع را دارد که در نگاه اول به نظر این آمار صحیح نیست و جای تامل دارد.

«بهروز اکرمی» افزود: بحث راستی‌آزمایی انبار‌های استان مرکزی امری ضروری است و باید در مدت زمان مشخص این امر انجام شود.

وی بیان کرد: سامانه جامع انبار‌ها در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز طراحی شده و مهمترین قسمت ارتباطی این سامانه باید با گمرک باشد که هم‌اکنون وجود ندارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی هم در این نشست گفت: سرعت تایید انبار‌های موجود در این استان در یک ماه گذشته از وضعیت خوبی برخوردار بوده است.

«سعید فرخی» افزود: تعداد انبار‌های تایید شده در این استان تا ۲۵ شهریورماه امسال ۲ هزار و ۵۰۰ وتحد بوده که این رقم هم‌اکنون به ۱۴ هزار و ۴۴۳ واحد رسیده است.

رئیس سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان مرکزی نیز گفت: ۲۵۵ پرونده به ارزش ۱۰۰ میلیارد ریال در ۶ ماه نخست پارسال در این استان تشکیل شده که این رقم در مدت مشابه امسال به ۳۴۰ پرونده به ارزش ۳۰۰ میلیارد ریال رسیده است.

«امیر محمدپور» افزود: پارسال هر ماه یک مزایده فروش کالا‌های قاچاق در استان مرکزی انجام شد، اما در سال جاری ماهانه ۲ مزایده و یک حراج حضوری در تهران برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: پارسال ۱۵ میلیارد ریال فروش کالا‌های قاچاق در ۶ ماه نخست سال در این استان به ثبت رسیده که این رقم در مدت مشابه امسال به ۹۰ میلیارد ریال افزایش یافته است.

استان مرکزی با دارا بودن ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار