فرمانده انتظامی استان مرکزی خبر داد
فرمانده انتظامی استان مرکزی از انهدام یک باند کلاهبرداری در عملیات کارآگاهان پلیس استان خبر داد و گفت: این افراد با ادعای دروغین برنده شدن افراد در برنامه‌های رادیویی و جوایز اپراتور‌های همراه از ۱۰۷ نفر در شهر‌های مختلف کشور ۵۱۳ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بودند
کد خبر: ۷۸۸۰۶۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۶ 13 October 2019

Image result for کلاهبرداری

سرهنگ حسن مفخمی شهرستانی فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: با اعلام گزارش‌هایی از چند مورد کلاهبرداری کارت به کارت از طریق تماس‌های تلفنی و فریب شهروندان، بررسی موضوع در دستور کار تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.
شهرستانی اظهار کرد: بنا بر اظهارات مالباختگان پرونده‌های تشکیلی، افرادی ناشناس در تماس تلفنی با شهروندان و با ادعای برنده شدن آنان در قرعه کشی اپراتور‌های همراه و برنامه‌های رادیویی، مخاطبان خود را به بهانه دریافت مبلغ جایزه به نزدیک‌ترین خودپرداز راهنمایی کرده و با شگردی خاص از حساب آنان برداشت می‌کردند.

وی اضافه کرد: سرانجام با اقدامات تخصصی کارآگاهان پلیس، اعضای یک باند کلاهبرداری در این خصوص شناسایی شدند و مشخص شد تمامی این افراد با نام ها‌ی مستعار در حال فعالیت بوده و دو نفر از این افراد در حال حاضر در یکی از زندان‌های کشور در حال سپری کردن دوران محکومیت خود هستند و بسیاری از کلاهبرداری‌ها توسط این افراد و با همکاری دیگر همدستانشان در خارج از زندان انجام می‌شود.

فرمانده انتظامی استان مرکزی با بیان همکاری بسیار مطلوب صورت گرفته پلیس و دستگاه قضا در رسیدگی به این پرونده‌ها گفت: با آغاز بازجویی‌های پلیس از دو متهم زندانی و در ادامه تحقیقات پلیس، یکی دیگر از اعضای این باند که  تحت تعقیب پلیس در ۴ استان دیگر کشور نیز بود، در یکی از شهر‌های استان البرز شناسایی و در عملیاتی دستگیر و تعداد زیادی از کارت‌هایی بانکی که برای انجام کلاهبرداری‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفت، از مخفیگاهش کشف شد.

شهرستانی ادامه داد: در بازجویی‌های انجام‌شده از فرد دستگیرشده، مشخص شد که این فرد به همراه یکی دیگر از اعضای باند برای دو متهم اصلی پرونده که در زندان به سر می‌برند، پولشویی کرده و مبالغ کلاهبرداری شده از شهروندان را نقد می‌کنند.

وی اضافه کرد: در ادامه تحقیقات پلیس، متهم دیگر پرونده نیز در یکی از شهر‌های استان البرز شناسایی و در عملیاتی دستگیر شد و تحت بازجویی‌های تخصصی پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان مرکزی بیان کرد: با تکمیل تحقیقات پلیس ۱۰۷ فقره کلاهبرداری‌های کارت به کارت به ارزش حدود ۵۱۳ میلیارد و ۲۷۴ میلیون ریال که از شهروندان چندین استان کشور صورت پذیرفته بود، از اعضای این باند به دست آمد و پرونده‌های تکمیلی برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی ارسال شد.

وی با تأکید بر اینکه برای دریافت جایزه به‌هیچ‌عنوان نیاز به مراجعه به دستگاه خودپرداز و اعلام رمز و سایر اطلاعات کارت نیست خاطرنشان کرد: در صورت برخورد شهروندان با چنین تماس‌های مشکوک، لازم است موضوع در کوتاه‌ترین زمان ممکن از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس گزارش شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار